PolskiBus planuje kolejne dwie linie z Lublina
infobus
14.11.2014 00:41
PolskiBus planuje kolejne dwie linie z Lublina
W ciągu 3,5 roku działalności na polskim rynku PolskiBus.com sprzedał ponad 10 000 000 biletów i przewozi 100 000 pasażerów tygodniowo. Z okazji tego jubileuszu firma planuje uruchomienie tras Lublin –Kielce –Kraków oraz Lublin –Rzeszów –Kraków –Katowice –Praga. Jak zauważa przewoźnik – ogromną popularnością cieszy się nowa linia P7 Warszawa –Lublin –Rzeszów na którą sprzedano ponad 16 000 biletów, a w planach są kolejne, nowe linie łączące Lublin m.in. z Kielcami, Katowicami, Krakowem i Pragą. To oznacza, że w momencie ich uruchomienia Lublin będzie połączony z pięcioma głównymi miastami w Polsce: Warszawą, Kielcami, Rzeszowem, Krakowem i Katowicami oraz z zagraniczną lokalizacją –Pragą. Jak informuje PolskiBus.com –spółka ma nadzieję, że nowe trasy zostaną już wkrótce uruchomione.
O komentarz do tych przedsięwzięć –z perspektywy lokalnych pasażerów –poprosiliśmy Piotra Łuciuka z Lubelskiego Towarzystwa Zrównoważonego Transportu. Oto co na powiedział: -„Myślę, że chodzi tak na prawdę o sensowne spięcie ze sobą kilku tematów i upieczenie kilku pieczeni na jednym ogniu. To:
1) Wejście cichaczem na trasę Lublin – Kraków. Cichaczem względem busiarzy, bo będzie można powiedzieć 'No bo przecież my oferujemy połączenie do Pragi, Kraków jest tylko po drodze.’ Wiadomo, że porem łatwiej dodać dodatkowe kursy niż wejść na linię.
2) Spięcie południa Polski, szczególnie Krakowa z Pragą. Mamy już Gdańsk – Bydgoszcz – Poznań – Wrocław – Praga oraz Warszawa – Łódź – Wrocław – Praga. Wiadomo, że Praga jest bardzo popularna wśród polskich turystów. Dzięki temu 'pokrycie Polski połączeniami z Pragą’ znacznie wzrośnie.
3) Ograniczenie pola manewru czeskiego przewoźnikowi kolejowemu Leo Express, który wobec niemożliwości wejścia na polski rynek kolejowy zdecydował się na wejście do Polski autobusami, oferując połączenie Kraków – Bohumin – Praga. „Leo”proponuje podróż Kraków – Praga w mniej niż 6,5 godziny (dla porównania bezpośrednim połączeniem kolejowym jedzie się 9,5 h) z przesiadką w Bohuminie na pociąg tej samej firmy.
4) wypełnienie luki czasowej na trasie Kraków-Praga. Tą trasę obsługuję nocne pociągi, a „Leo”rusza wczesnym rankiem. Reszta dnia pozostaje niezagospodarowana. A to może być ważne dla tych, którzy chcieliby wyruszyć rano ze swojego domu, dojechać do Krakowa, a tam przesiąść się do autokaru PolskiBus.com do Pragi.
Prywatnie, jako osoba podróżująca na trasie Lublin-Praga, mam nadzieję, że to połączenie faktycznie wystartuje, a podróż Lublin – Praga nie przekroczy 10-11 godzin i nie będzie droższa niż 130 złotych.”