Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

PolskiBus.com i 20 nowych autokarów Plaxton Elite-i

infobus
02.10.2013 21:46
PolskiBus.com nie przestaje zadziwiać. Firma zamówiła 20 szt. nowych angielskich autokarów Plaxton Elite i na podwoziach Volvo B11R 6×2. Będzie to zarówno debiut tych autobusów w Polsce, jak i w całej kontynentalnej Europie.Jak dotąd ich największym odbiorcą jest brytyjski przewoźnik megabus.com –podobnie jak PolskiBus.com należący do grupy Stagecoach, który zakupiła 11 pojazdów tego typu. Dzięki transferowi wiedzy w ramach koncernu zarząd polskiej spółki mógł spokojnie podjąć decyzję o zakupie tych zupełnie nieznanych na naszym rynku konstrukcji. Warto tutaj dodać, że właścicielem marki Plaxton jest szkocki producent Alexander Dennis Limited (ADL), którego jednym z inwestorów jest sir Brian Souter –właściciel koncernu Stagecoach i PoslkiBus.com. Poza tym polityka dwóch marek (Van Hool i Plaxton) może przynieść polskiemu przewoźnikowi znaczące korzyści przy kolejnych zakupach. To trzy najważniejszy czynniki, które spowodowały, że PolskiBus.com tym razem zmienił dostawcę nowego taboru i zamiast belgijskich autobusów Van Hool zakupi angielskie konstrukcje Plaxton Elite i (zresztą bardzo podobne do wcześniej kupowanych modeli Van Hool Altano TD921). Co ważne te pojazdy występują na podwoziach Volvo B11R 6×2, czyli kwestia ich serwisowania w naszym kraju nie powinna sprawiać kłopotu. Gorzej może być z częściami zamiennymi w zakresie nadwozia, aczkolwiek mając za swoimi plecami tak potężnego klienta jak Stagecoach, angielski producent na pewno stanie tutaj na wysokości zdania. Trzeba też pamiętać, że dla Plaxtona wejście na polski rynek to początek szerszej ekspansji w Europie. Boom na autokarowe połączenia w Niemczech czy doskonałe wyniki Van Hool w zakresie sprzedaży luksusowych autobusów turystycznych pokazują, że w tym segmencie jest jeszcze miejsce dla nowych graczy. I Plaxton chce to wykorzystać. To wpisuje się w szerszy trend zainteresowania brytyjskich producentów rynkiem kontynentalnej Europy, czego przykładem może być opracowanie przez ADL autobusu hybrydowego we współpracy z Tata-Hispano czy uruchomienie produkcji midibusów przez WrightBusi VDL. Można powiedzieć, że po tylu latach autobusowej izolacji wyspiarze nas w końcu zauważyli i na pewno teraz to wykorzystają. I na pewno prawostronny ruch nie będzie dla nich żadną przeszkodą.
Plaxton Elite i na podwoziach Volvo B11R 6x2;fot. FlickrPlaxton Elite i na podwoziach Volvo B11R 6x2;fot. FlickrPlaxton Elite i na podwoziach Volvo B11R 6x2;fot. FlickrPlaxton Elite i na podwoziach Volvo B11R 6x2;fot. Flickr
Plaxton Elite ito piętrowy, trzyosiowy autobus turystyczny klasy MEGA o długości 15 m, szerokości 2550 mm, wysokości 3960 mm i dopuszczalnej masie całkowitej 24 750 kg przy masie własnej 16087 kg. Ładowność jego przestrzeni bagażowych jest imponująca –to razem 15,2m3!Premiera Elite i miała miejsce w 2012 r.na targach Euro Bus Expo w Birmingham. Autokar może zabrać na swój pokład 75pasażerów, z czego 71 na górnym pokładzie. Sercem pojazdu jest silnik Volvo D11C Euro 5 o pojemności 11 l i mocy 450 KM, który współpracuje z zautomatyzowaną skrzynią Volvo I-shift. Jego znakamicharakterystycznymi są podwójne, przednie drzwi (dzięki temu pasażerowie mają wygodne wejście do pojazdu, a osoby na wózkach inwalidzkich łatwy dostęp do siedzeń na dolnym pokładzie) oraz mocno przeszkolona ściana przednia. Dokładając do tego zamontowane w kształcie łuku światła LED do jazdy dziennej (pod głównymi reflektorami) mamy ciekawy, lekko uśmiechnięty design pojazdu. Generalnie jesteśmy bardzo ciekawi drogowych testów Elite i, gdyż na pierwszy rzut oka ta konstrukcja może z powodzeniem rywalizować z ofertą VanHool-a. Koszt zakupu Plaxton Elitena wyspach to 327 000 GBP, czyli ok. 1 655 tys. PLN, a łączna wartość całej „angielskiej”inwestycji PolskiBus.comto 35 mln PLN. Wszystkie zamówione pojazdy zostaną zbudowane w zakładach Plaxton w Scarborough i dotrą do polskiego przewoźnika w czerwcu / lipcu 2014 r. Autokary będą wyposażone w skórzane, uchylne fotele, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, darmowy dostęp do wifi, klimatyzację oraz toaletę. Komentując ten zakup Barry Pybis, dyrektor generalny PolskiBus.com powiedział: -„Autokary marki Plaxton, o wysokim standardzie, będą kolejnymi w naszej flocie. Jest to dobra wiadomość dla naszych Pasażerów, ponieważ dzięki temu będziemy mogli rozwinąć sieć połączeń, tak aby odpowiedzieć na oczekiwania i zapytania naszych Klientów, w zakresie utworzenia nowych połączeń i linii.”
Plaxton Elite i na podwoziach Volvo B11R 6x2;fot. FlickrPlaxton Elite i na podwoziach Volvo B11R 6x2;fot. FlickrPlaxton Elite i w barwach PolskiBus.comPlaxton Elite i na podwoziach Volvo B11R 6x2;fot. Flickr
Dodajmy, że zakup 20 szt. Plaxton Elite to tylko część najnowszych inwestycji PolskiBus.com. W swoje urodziny –19 czerwca br. –firma poinformowała o złożeniu zamówienia na zakup 25. piętrowychautokarów Van Hool TDX27 Astromega. Ich dostawa ma nastąpić jeszcze w tym roku. Razem daje to 45 nowych autokarów, które w najbliższym czasie wzmocnią tabor firmy. Dzięki temu flota spółki wzrośnie z 73 do 118 autokarów. –„Mamy również przyjemność ogłosić w dniu dzisiejszym fakt, że PolskiBus.com przewiózł więcej niż 4,5 miliona pasażerów i stworzył dotychczas ponad 400 miejsc pracy w Polsce. Jesteśmy przekonani, że wraz z dzisiaj ogłoszoną naszą nową inwestycją, będziemy mogli przewieźć więcej nowych pasażerów i stworzyć jeszcze więcej nowych miejsc pracy”–podsumował aktualną sytuację firmy Barry Pybis.