Polski rynek autobusów w I kwartale 2004 r.
Sprzedaż idzie w górę!
W I kwartale 2004 roku sprzedano w Polsce łącznie 184 nowe autobusy, czyli o 21 szt. (12%) więcej niż w analogicznym okresie 2003 roku. Nie należy oczywiście traktować odnotowanego wzrostu jako zapowiedzi radykalnej poprawy sytuacji na naszym rynku, ale niewątpliwie jest to pozytywny sygnał świadczący o powolnym wychodzeniu z zapaści finansowej polskich przewoźników – przede wszystkim wśród przedsiębiorstw PKS i spółek zajmujących się komunikacją miejską. Ponadto w zeszłym roku w tym okresie dostarczono już 65 autobusów szkolnych, natomiast tegoroczne zamówienia na gimbusy będzie realizowane dopiero w okresie wakacyjnym. Warto też wspomnieć o skali zeszłorocznego kryzysu na autobusowym rynku – kiedy w I kwartale 2003 roku sprzedano aż o 62 szt. mniej (spadek o 27,8 %) niż w I kwartale 2002 roku. Wówczas wszyscy eksperci i przedstawiciele firm zgodnie twierdzili, że rok 2003 będzie jednym z gorszych okresów dla branży i krzywa sprzedaży może tutaj osiągnąć swój minimalny pułap. I tak też się stało. I na szczęcie, obecnie wszystko wskazuje na to, że w tym roku nie będziemy musieli już używać powiedzeń w stylu „gorzej być nie może”, bo wyniki uzyskane w pierwszych trzech miesiącach 2004 roku świadczą, że nareszcie zawitała w tym segmencie hossa i są realne szanse na uzyskanie lepszego wyniku niż w „czarnym” 2003 roku.
Bardzo ciekawie w I kwartale br. kształtuje się ranking producentów, którzy są obecni na naszym rynku. Więcej informacji…
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: