Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Polski debiut Scanii Citywide 10,9LF! W Białej Podlaskiej

infobus
04.01.2018 15:00

Dwa autobusy Scania Citywide 10,9LF zasiliłytabor Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Białej Podlaskiej. To polski debiut tych pojazdów! Opróczwyposażenia znanego z kupionych kilka lat temu Solbusów tj. niskiej podłogi,platformy dla wózków inwalidzkich, monitorów informacyjnych i zapowiedzigłosowych, Scanie posiadają gniazda USB, np. do ładowania smartfonów.

„Jestto bardzo dobra wiadomość dla wszystkich bialczan, którzy potrzebująkorzystania z komunikacji miejskiej ale również dla naszych kierowców, którzybędą mogli dysponować nowym, świetnie przygotowanym sprzętem o najwyższychstandardach ekologicznych” – mówił z zadowoleniem prezydent BiałejPodlaskiej, Dariusz Stefaniuk.

Bialskiemu przewoźnikowi bardzo zależało, abynowy tabor został dostarczony jeszcze w tym roku. Będzie on obsługiwał linię I,na której aktualnie jeździ prywatny przewoźnik. Przedsiębiorstwa nie byłobystać na zakup nowych aut, gdyby nie likwidacja ZKM, który niepotrzebnepośredniczył w organizacji transportu i generował zbędne koszty.

„Pasażerowiekomunikacji miejskiej w Białej Podlaskiej będą przewożeni pojazdami jednego znajbardziej doświadczonych producentów autobusów w Europie. Silniki w nowychpojazdach spełniają normę czystości spalin Euro 6. To pierwsze autobusy wbialskiej flocie z tak nowoczesnym zespołem napędowym” – z zadowoleniempodkreślał prezes MZK Bogdan Kozioł.

Całkowicie niskopodłogowe Scanie Citywide10,9LF mają nadwozia o długości niespełna 10,9 m, szerokości 2,55 m orazwysokości 3,005 m. Umożliwiają podróż 85 pasażerom. 21 ma zagwarantowanąprzejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów można się dostaćdzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde jest o prześwicie 1200mm.

Autobusy są napędzane silnikami diesla Scania DC9. To dziewięciolitrowe jednostki napędowe o mocy 280 KM, które spełniają normę Euro 6. Zblokowano je z sześciobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów ZF 6AP1200 Ecolife. Przekładnie wyposażono w program Topodyn SuperEco. Dzięki niemu przewoźnik ma w sposób wyraźni odczuć mniejsze zużycie paliwa.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana.Wentylacja naturalna jest zapewniona przez cztery okna przesuwne oraz dwawywietrzniki dachowe. Z kolei za wentylacją wymuszoną odpowiadają dwawentylatory umieszczone nad sufitem przestrzeni pasażerskiej. Nowe Scanie sąmonitorowane oraz wyposażony w kompletny system informacji pasażerskiej,którego producentem jest firma R&G Plus z Mielca.

Dwa Citywide'y 10,9LF kosztowały bialskie MZKnieco ponad 2 mln PLN brutto. Cena jednostkowa tego debiutującego w Polscemodelu to 869 000 PLN netto. Niedługogrono krajowych użytkowników tych autobusów się powiększy. Do końca kwietniarównież dwie sztuki Citywide'ów 10,9LF odbierze MZK Żywiec.