Polski debiut BMC Neocity. Testy w Łomży
Nowy autobus tureckiej marki BMC debiutuje w Polsce. W Łomży rozpoczęły się testy pojazdy klasy MIDI typu Neocity. To bardzo ciekawa konstrukcja, która może zainteresować przewoźników celujących w małe, ale jednocześnie pojemne autobusy.
Niskopodłogowy BMC umożliwia podróż 72 pasażerom, w tym 21 na miejscach siedzących. Sześć foteli jest dostępnych z niskiej podłogi co w tym metrażu jest wynikiem bardzo dobry. Neocity charakteryzuje się także kompaktowymi wymiarami. Jest długi na 8,5 m i szeroki na 2,45 m. Dostęp na pokład jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0.
Czas na napęd. Mały BMC jest napędzany silnikiem Cummins ISB4.5E6C 210B. To jednostka o pojemności 4,46 l. Ma ona 155 kW mocy i osiąga 832 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik- i można to uznać za pewną ciekawostkę- jest zblokowany z automatyczną czterobiegową skrzynią Voith Diwa 6.
Autobus w czwartek był prezentowanu Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji oraz władzom Łomży. Miejski przewoźnik jest zainteresowany zakupem krótszych autobusów, gdyż doskonale sprawdzają się one na wąskich osiedlowych uliczkach. Do tego ich eksploatacja jest tańsza niż kilkunastometrowych autobusów, stanowiących w większości obecny tabor MPK.
Od kilku miesięcy po ulicach Łomży jeżdżą cztery autobusy klasy MINI o długości poniżej sześciu metrów, mogące przewieźć 20-25 pasażerów. Dzięki temu udało się uruchomić linię nr 18, kursującą ulicami, na których duże autobusy miałby problem z przejechaniem. Ponadto są one wykorzystywane w niedzielę i dni świąteczne, kiedy ruch pasażerski jest zdecydowanie mniejszy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W niedalekiej przyszłości autobus tego typu może trafić do Łomży na dłuższe testy, by w normalnej eksploatacji na terenie naszego miasta sprawdzić jego parametry techniczne przed podjęciem decyzji o ewentualnym zakupie.
„