Polska premiera wodorowego Solarisa w Poznaniu

infobus
13.09.2019 16:00

We wtorek – 17 września – zapraszamy na pierwszą w Polsceprezentację autobusu wodorowego Solaris Urbino 12 hydrogen, który swojąpremierę miał w czerwcu podczas Szczytu Transportu Publicznego UITP wSztokholmie, a do Poznania przybędzie po testach w Austrii, we Włoszech i wNiemczech.

Prezentacja z udziałem Prezydentów Poznania: JackaJaśkowiaka i Mariusza Wiśniewskiego, odbędzie się w zajezdni autobusowej przyul. Warszawskiej, we wtorek, 17 wrześniao godz. 09:00.

Wodorowe tournée

Najnowszy produkt Solarisa cieszy się dużym zainteresowaniemwśród potencjalnych klientów, o czym świadczy zapotrzebowanie na testy pojazduw kliku europejskich miastach. Solaris Urbino 12 hydrogen jeszcze w sierpniuzostał zaprezentowany w Austrii w Graz i Klagenfurcie, a następnie udał się dowłoskiego Bolzano. W kolejnych tygodniach pojazd trafi na testy do Niemiec, dooperatorów z Frankfurtu, Kolonii i Wuppertalu.

Już podczas czerwcowego Szczytu UITP, tuż po premierzepojazdu, przedstawiciele Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP) i firmySolaris podpisali umowę dzierżawy i testów autobusu wodorowego. Przewoźnikodpowiedzialny za organizację transportu publicznego w Paryżu w 2020 roku przezkilka tygodni będzie testował autobus w regularnym ruchu pasażerskim. Urbino 12hydrogen ma już także swojego pierwszego nabywcę. Przedsiębiorstwo transportoweSASA Bolzano we Włoszech zamówiło pod koniec maja tego roku 12 sztuk wodorowychautobusów marki Solaris, z terminem dostawy w roku 2021.

Wiele europejskich miast dąży do tego, aby ich komunikacjamiejska była jak najbardziej przyjazna środowisku. Solaris wychodzi naprzeciwtym oczekiwaniom, dodając do swojej oferty pojazdów nisko– i bezemisyjnych autobus zasilany wodorem.Jedynymi „produktami ubocznymi” eksploatacji Urbino 12 hydrogen są ciepło ipara wodna czyniąc pojazd jednym z najbardziej ekologicznych, dostępnych narynku.

Urbino 12 hydrogen wyposażony jest w nowoczesne ogniwopaliwowe, które pełni funkcję miniaturowej elektrowni wodorowej na pokładziepojazdu. Dzięki zastosowanej technologii autobus będzie miał możliwośćpokonania na pojedynczym tankowaniu aż 350 km. Energia elektryczna w ogniwiewodorowym powstaje w procesie odwróconej elektrolizy wody i przekazywana jestbezpośrednio do układu napędowego.