Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Polska premiera MAZ-a 303. Na Śląsku!

infobus
03.02.2020 10:00

29i 30 stycznia wewnątrz śląskich przedsiębiorstw miała miejsceprezentacja nowego modelu białoruskiego producenta pojazdów spodznaku MAZ. Konkretnie chodzi o model MAZ 303266, który światowąpremierę miał w ubiegłym roku podczas świętowania 75-leciafirmy.

Nowa,stalowa konstrukcja białoruskiego producenta znacznie różni sięod swoich poprzedników zarówno pod względem designu nadwozia, czyteż designem wnętrza. Nawiązuje głównie do konkurencji spodznaku lwa czy jamnika, przynajmniej można odnieść takie wrażenie.Zatem pojazd na pewno nie będzie odstawał na tle konkurencji, takjak poprzednie generacje. Bezpieczeństwo ponad wszystko? Na towychodzi, ponieważ z każdej strony autobus jest monitorowany (Zlewej i prawej strony boku, przodu i tyłu).

Słówkilka o żubrze..
PrototypowyMAZ 303 zabiera na pokład maksymalnie 96 pasażerów, w tym 26 namiejscach siedzących. W większości to fotele Ster NewCity, ale niezabrakło także „półtoraków” typu 8MP. 11 foteli jestdostępnych z niskiej podłogi, co w porównaniu z MAZ-em 203 jestjuż sporą zmianą na plus. Oczywiście na życzenie klientaproducent może jeszcze poprawić ten wynik nawet do 16 siedzeń.Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie2-2-2, wyposażonych między innymi w ciepłe guziki na drzwiach,które będą oferowane już w standardzie. Dodatkowym ułatwieniemdla niepełnosprawnych pasażerów jest montaż elektrycznej rampy,którą można otworzyć po podjeździe na przystanek –prawdopodobnie będzie to opcja wyposażenia, a standardem ma byćrampa mechaniczna. 

Wygląd sufitu również został poprawiony, któryznacznie przyjemniej się prezentuje. Oprócz tego wewnątrz ścianbocznych zamontowano ładowarki USB, a pod wewnętrzną linią okienzamontowano klimatyczne LED-owe oświetlenie na całej długościpojazdu. Zmianie uległa także kabina kierowcy. MAZ w prototypiezastosował kabinę typu półotwartego. Kierowca ma do dyspozycjiruchomy pulpit ACTIA II wraz z kierownicą, która posiada przyciskipozwalające na uruchomienie niektórych funkcji. 

Pod maskąznajdziemy prawie 8-litrowy silnik Mercedesa o mocy 220kW / 299KM (MBO936LA), który rozwija 1200Nm i spełnia najwyższe normy emisjispalin Euro 6D. Ponadto jednostka napędowa zblokowana została z6-biegową skrzynią ZF Ecolife 6AP 1200B. Wentylacja zapewniona jestprzez panel firmy REVO o mocy 30kW i dwóch par uchylnych okien.Zmienia się również długość autobusu, który obecnie będziemiał ponad 12425 mm, a wyskość pozostanie na poziomie 3100 mm.

Białoruskiproducent MAZ obchodził w zeszłym roku 75 urodziny. Z tej okazjipostanowił zaprezentować nowość w swojej ofercie produktowej. Tomiejski autobus trzeciej generacji, który docelowo zastąpi obecnieoferowane modele 10x i 2xx. MAZ wiąże duże nadzieje z nowymautobusem, ciekawe czy niedalekiej przyszłości kilka z nichznajdzie zatrudnienie u Śląskich przewoźników? Zobaczymy.