Polscy klienci z kolejnymi Solarisami
W ostatnich dniach do PKM Świerklaniec dotarły cztery Urbino18. Grupa Irex z kolei kompletuje Nowe Urbino 12 przed marcowym startemkontraktu w Olsztynie. Z kolei MPK Poznań po weekendzie ma rozpocząć odbiory 20Nowych Urbino 18, które będą dzierżawione przez osiem lat.
PKM Świerklaniec i Pawelec już mają tabor na 820
?Dostarczone do Przedsiębiorstwa autobusy spełniająnajwyższe normy emisji spalin, posiadają wydajną klimatyzację i ogrzewanie.Pasażerowie linii 820 powinni być zadowoleni z podróży naszymi autobusami.? ?mówił Kazimierz Bronkowski, kierownik do spraw eksploatacji technicznej i BHP wPKM Świerklaniec. ?Oprócz naszych autobusów mają tutaj również garażowaćpojazdy z drugiej firmy.? – dodał.
Pojazdy, które Solaris dostarczył do PKM oraz jego partneraz Biechowa są dosyć przyzwoicie wyposażone. Napędzane są silnikami DAF MX-11 omocy 271kW. Zblokowano jest sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife6AP1700B. Pasażerowie będą podróżować w komfortowych warunkach, ponieważ pojazdywyposażono w klimatyzację produkcji niemieckiej Konvekty. To agregaty z rodziny Ultra Light.
Dodatkowo podczas przejażdżki będzie można naładować urządzeniamobilne. Będzie to możliwe dzięki wyposażeniu autobusów w ładowarki USB. Wpojazdach, tak jak wymagał tego KZK GOP, zadbano także o dodatkowe oświetlenie zewnętrznenad wszystkimi drzwiami wejściowymi. Są także cztery fotele z inną tapicerką (dedykowanedla osób starszych lub ograniczoną sprawnością ruchową, a także matek z dziećmi).Nie zabrakło także monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej opartego narozwiązaniach mieleckiego R&G.
Na pokład autobusów może wejść 140 pasażerów, z czego 40może podróżować na miejscach siedzących. 14 siedzeń jest dostępnych jestbezpośrednio z niskiej podłogi .
Poznańskie MPK szykuje się do odbiorów
Autobusy będą napędzane silnikami DAF MX-11, najprawdopodobniejo mocy 240 kW. Zostaną zintegrowane z automatycznymi skrzyniami biegów VoithDiwa 6. Na wyraźne życzenie zamawiającego przekładnie będą posiadałyoprogramowanie, które ma umożliwiać optymalizację spalania paliwa w tokueksploatacji.
Autobusy posiadają cztery pary dwuskrzydłowych drzwiprodukcji firmy Ventura. Wejścia od drugiego do czwartego posiadają odkokowo-przesuwneskrzydła. Poznańskie Nowe Urbino umożliwią podróż przynajmniej 146 pasażerom, wtym nie mniej niż 40 na fotelach typu Ster 8MU. Przestrzeń pasażerska jestmonitorowana oraz klimatyzowana.
Są jednak dwie nowości. Po pierwsze to w pełni zabudowanakabina kierowcy. Po drugie to dobór poszczególnych elementów systemu informacjipasażerskiej. Nowym rozwiązaniem w MPK są zewnętrzne tablice diodowe o wysokiejrozdzielczości oraz wewnętrzny wyświetlacz LCD 38″, który wyświetlainformację liniową w formie „koralików”. Wszystkie produkcji R&Gz Mielca.
Autobusy powinny trafić do Poznania maksymalnie w ciągunajbliższych dwóch tygodniu. Wtedy także będzie można je jeszcze dokładniejopisać. Ale wypada wspomnieć o jednym fakcie przy tej okazji- na razie poznańskieMPK będzie użytkownikiem największej liczby Nowych Urbino 18 w Polsce.
Grupa Irex kompletuje autobusy na Olsztyn
W wyniku podpisania z ZDZiT umowy zobligowane zostały dopozyskania 23 nowych autobusów klasy maxi o bardzo bogatym wyposażeniu. Firmywybrały Nowe Urbino 12. Pojazdy umożliwiają podróż 95 osobom, w tym 28miejscach siedzących. 12 foteli jest dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi.
Nie brak także klimatyzacji, monitoringu oraz zgodnie zwymaganiami ZDZiT rozbudowanego systemu informacji pasażerskiej. Oparty onzostał o komponenty produkcji R&G oraz Pixela. To zewnętrzne wyświetlacze owysokiej rozdzielczości, wewnętrzne tablice LCD 38″ i 23″ orazgłosowe zapowiedzi przystanków.
„