Polregio z ofertami na ZKA: Rzeszów – Sędziszów. Po raz pierwszy mocno ponad budżetem
Zbliża się czas kiedy na linii kolejowej Rzeszów Główny – Sędziszów Małopolski pojawi się Zastępcza Komunikacja Autobusowa (ZKA).
W dniu 14 marca poznaliśmy wykonawców, którzy chcą przewozić pasażerów na tej trasie. Po długim okresie niskich cen i wysokiej liczbie ofert w kolejarskich przetargach, teraz na rynku przewozów spod znaku ZKA zaczyna coś się zmieniać .
Tylko 4 chętnych
Przetargi Polregio na ZKA przyzwyczaiły nas do wielu ofert. Tym razem jednak do kolejowego przewoźnika wpłynęły tylko 4 oferty:
- Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak – cena 2 044 569,60 PLN brutto,
- Usługi Transportowe EFEKT TRANS Daniel Lasek – cena 1 404 363,74 PLN brutto,
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 1 840 112,64 PLN brutto,
- P.P.H.U. MARK-TRAWEL Marek Wielgus – cena 3 321 147,74 PLN brutto.
Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę 724 656,35 PLN brutto. Zatem najtańsza oferta niemal dwukrotnie przekracza budżet Polregio. Czasu na wybranie przewoźnika zostało niewiele, bowiem ZKA ma ruszyć w terminie od 11 kwietnia do 10 grudnia. W tej sytuacji konieczne będzie znalezienie dodatkowych środków.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wymogi Polregio
Wykonawcy, którzy złożyli oferty powinni dysponować minimum trzema autobusami, o pojemności minimum 50 miejsc siedzących oraz co najmniej jednym autobusem wyposażonym w co najmniej 30 miejsc siedzących. Wszystkie pojazdy powinny posiadać sprawną klimatyzację i ogrzewanie.
Polregio wymaga wyposażenia autobusów w tablice wizualne z logo kolejowego przewoźnika. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia przewozu osób niepełnosprawnych po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby. Przewoźnik będzie musiał podstawić autobusy przed budynkiem dworca PKP z minimum 5 minutowym wyprzedzeniem przed planowaną godziną odjazdu.