Polregio z ofertami i wyborem przewoźnika do obsługi ZKA na trasie Ełk – Drygały
PKP PLK planuje czasowe zamknięcie linii kolejowych na Mazurach.
Zamknięcie dotyczy m.in. trasy kolejowej Ełk-Drygały-Ełk. Wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa od dnia 27 listopada do dnia 10 grudnia.
Oferty i zaskakujący wybór
Organizacją ZKA zajęło się Polregio, które otrzymało cztery oferty od przewoźników, którzy chcieli świadczyć usługi autobusowe. Swoje propozycje złożyły firmy:
- Open Tours Krzysztof Ferenc – cena 84 240,00 PLN brutto,
- P.W. Impex Trans Mariusz Besztak – cena 117 936,00 PLN brutto,
- LEMBUS Józef Lemieszek – cena 55 092,96 PLN brutto,
- Jacek Legendziewicz Jordan Group – cena 168 412,61 PLN brutto.
Polregio podało, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 69 650,00 PLN brutto. Oznaczało to, że tylko oferta LEMBUS mieściła się we wskazanej kwocie.
Wybór wykonawcy dokonany przez kolejowego przewoźnika może zaskakiwać, bowiem zdecydowano się nie na ofertę najtańszą, a ofertę przekraczającą nieco budżet – autorstwa Open Tours. Ten właśnie przewoźnik już wkrótce zastąpi pociągi swoimi autobusami. Pojazdy w ramach ZKA przejadą łącznie 3 120 km.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tabor ZKA
Zwycięski wykonawca, powinien dysponować minimum 2 autobusami. Rok produkcji pojazdów biorących udział w przewozach nie może być wcześniejszy niż 2011. Pojazdy mają być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. W przypadku, gdy wykonawca nie dysponuje autobusem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, może świadczyć przewóz osób niepełnosprawnych samochodem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych. Każdy autobus powinien posiadać co najmniej 55 miejsc siedzących oraz znajdować się w należytym stanie i być sprawnym technicznie. Pojazdy muszą posiadać klimatyzację i ogrzewanie, a także mają być wyposażone w wyświetlacze elektroniczne.
Wymagania wobec kierowców
Kierowcy autobusów powinni posiadać telefon komórkowy, w celu operatywnej łączności z drużyną konduktorską, bądź dyspozyturą Polregio. Kolejowy przewoźnik wymaga, aby prowadzący autobusy płynnie posługiwali się językiem polskim. Ponadto, ma ich cechować wysoka kultura osobista, odporność na stres, szybkość reagowania na sytuacje nieprzewidziane, czysty i schludny ubiór. Podczas realizacji kursu kierowcom nie będzie wolno palić papierosów, prowadzić prywatnych rozmów telefonicznych, słuchać głośno muzyki, czy też żuć gumy.