Polregio wybrało operatora ZKA na odcinku Białystok–Łapy
Kolejowa spółka Polregio wybrało kolejnego przewoźnika do wykonywania usług zastępczej komunikacji autobusowej.
Tym razem chodzi o odcinek Białystok–Łapy–Szepietowo.
do 11 grudnia
Przewidywany przebieg autobusów w czasie realizacji zamówienia na tej trasie wynosi 184 950,00 wozokilometrów, tj. 2 646 kursów. Pasażerowie będą musieli uzbroić się w cierpliwość bowiem ZKA będzie funkcjonować na tym odcinku do 11 grudnia. Do kolejowego przewoźnika wpłynęło 13 ofert:
- Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak – cena 597 40,54 PLN,
- P.W. IMPEX TRANS Mariusz Besztak – cena 559 288,80 PLN,
- P.P.H.U. MARK-TRAWEL Marek Wielgus – cena 938 806,20 PLN,
- MARKPOL Transport Krajowy – Zagraniczny Marek Rzeźnik – cena 681 133,86 PLN,
- OPEN TOURS Krzysztof Ferenc – cena 697 113,54 PLN,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej sp. z o.o. w Przemyślu – cena 519 339,60 PLN,
- Podlaska Komunikacja Samochodowa NOVA S.A. – cena 703 105,92 PLN,
- LEMBUS Józef Lemieszek – cena 599 238,00 PLN,
- Usługi Transportowe EFEKT Trans Daniel Lasek – cena 595 243,08 PLN,
- Firma Przemysław Grażyna Czarnecka – cena 639 187,20 PLN,
- Przedsiębiorstwo Wielobranżowe GAJA Jarosław Gołębiewski – cena 595 243,08 PLN,
- EUROBUS POLSKA sp. z o.o. – cena 565 281,18 PLN,
- ELIS TOURS Jacek Kasprzyk – cena 595 243,08 PLN.
Z powyższego zestawienia Polregio odrzuciło dwie oferty: firmy „GAJA” oraz PKS Przemyśl.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei za najkorzystniejszą została uznana propozycja pochodząca od P.W. IMPEX TRANS Mariusz Besztak.
Jaki tabor?
Wykonawcy, wygrał przetarg powinien dysponować minimum 5 autobusami o pojemności co najmniej 45 miejsc siedzących, posiadającymi sprawną klimatyzację i ogrzewanie. Polregio wymaga, aby pojazdy były wyprodukowane nie wcześniej niż w 2006 roku. Istotne jest również, aby autobusy były wyposażone w tablice z logo kolejowego przewoźnika z widniejącą na nich relacją.
Wykonawca musi zadbać, aby kierowcy posiadali telefony komórkowe do kontaktu z dyspozytorem zamawiającego. Polregio ma również surowe wymagania względem kierowców autobusów. Tym razem jednak zamawiający zrezygnował z wymogu ubioru w koszulę czy spodnie garniturowe, a jedynie wskazał, że ubiór kierowcy ma być schludny. Nadto, kierowcy mają się posługiwać płynnie językiem polskim oraz odznaczać się wysoką kulturą osobistą i profesjonalizmem w zakresie wykonywanych obowiązków. Prowadzących pojazd ma obowiązywać bezwzględny zakaz palenia papierosów, żucia gumy i prywatnych rozmów telefonicznych w pojeździe w obecności pasażerów.