Polregio rozstrzyga przetarg na ZKA, a wykonawca się wycofuje
Polregio wybrało przewoźników w czteroczęściowym przetargu na zastępczą komunikację autobusową na kilku odcinkach.
Zadania, na które został podzielony przetarg to:
- Kraków Płaszów – Kraków Główny – Wadowice – Kraków Płaszów w terminie od 29 sierpnia do 31 sierpnia 2021 r.; Kalwaria Zebrzydowska Lackorona – Wadowice – Bielsko Biała Główna – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona w terminie od 1 września do –6 listopada 2021r. ; Kraków Płaszów – Kraków Bonarka – Kraków Płaszów w terminie od 15 października do 17 października 2021 r.
W ramach tego zadania do przejechania będzie maksymalnie 83 695,20 wzkm,
- Kraków Płaszów – Sucha Beskidzka – Chabówka – Nowy Targ – Zakopane – Kraków Płaszów w terminie od 1 września do 6 listopada 2021 r.; Kraków Płaszów – Kraków Główny – Kraków Bonarka – Kraków Główny – Kraków Płaszów w terminie od 15 października do 17 października 2021 r.; Sucha Beskidzka – Żywiec – Sucha Beskidzka w terminie od 5 września do 24 października 2021 r., w dniu 1 listopada 2021r. oraz od 3 września do 5 listopada 2021 r.
Wybrany przewoźnik wykona maksymalnie 208 803,60 wzkm,
- Trzebinia – Oświęcim, Oświęcim – Trzebinia w terminie od 29 sierpnia do 6 listopada 2021 r. oraz Kraków Mydlniki – Podłęże; Podłęże – Kraków Główny w terminie od 29 sierpnia do 6 listopada 2021 r.
Maksymalna liczba wozokm przewidziana dla tego zadania to 56 220,00,
- Słomniki – Miechów oraz Kozłów – Miechów – Słomniki w terminie od 2 września do 6 listopada 2021 r.
Autobusy przejadą na tym odcinku łącznie maksymalnie 13 903,20 wzkm.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
POLREGIO WYBIERA, PKS TARNOBRZEG REZYGNUJE
Przypomnijmy, że do zamawiającego wpłynęły łącznie 24 oferty, w czterech zadaniach (pisaliśmy o nich tutaj). Teraz przyszedł czas na rozstrzygnięcia. W dniu 12 sierpnia Polregio uznało, że:
- ZKA w części nr 1 obsłuży - F.U.H. ADAM-TOURS Angela Kuś,
- zadanie nr 2 wygrał - MARKPOL Transport Krajowy-Zagraniczny Marek Rzeźnik. Jednocześnie oferta PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. została odrzucona,
- na odcinku Trzebinia – Oświęcim, Kraków Mydlniki – Podłęże i Podłęże – Kraków Główny pojedzie - PKS Tarnobrzeg sp. z o.o.,
- w części nr 4 przetargu najkorzystniejszą ofertę złożyła Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków. Zamawiający odrzucił oferty trzech wykonawców: Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak, P.P.H.U. MARK-TRAWEL Marek Wielgus, PKS Tarnobrzeg sp. z o.o.
Powyższy stan nie trwał jednak długo, bowiem dzień później okazało się, że PKS Tarnobrzeg uchyla się od zawarcia umowy w wygranym zadaniu nr 3 i w związku z tym Polregio zmieniło swój pierwotny wybór i uznało, że najkorzystniejszą ofertę w tej części złożyła firma: Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak.
WIEKOWY TABOR
Wykonawcy, którzy są zainteresowani przetargiem powinni dysponować w zakresie zadania nr 1 – 7 autobusami, w zakresie zadania nr 2 – 12 autobusami, w zakresie zadanie nr 3 – 8 autobusami, w zakresie zadania nr 4 – 7 autobusami. Wszystkie pojazdy powinny mieć pojemność minimum 49 miejsc siedzących i być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2009 roku. Pojazdy muszą być w pełni sprawne technicznie, posiadać aktualną i ważną polisę ubezpieczeniowa OC i NW od ryzyk wynikających z prowadzenia działalności w tym posiadać sprawną klimatyzację i ogrzewanie. Dodatkowo wskazane jest, aby pojazdy były wyposażone w GPS.
SCHLUDNI KIEROWCY
Wykonawca musi zadbać, aby kierowcy posiadali telefony komórkowe do kontaktu z dyspozytorem zamawiającego. Polregio ma również surowe wymagania względem kierowców autobusów. Będą mieli obowiązek być ubrani w odpowiedni strój, tj. koszulę z krawatem, spodnie garniturowe oraz buty w ciemnym kolorze. Nadto, mają się posługiwać płynnie językiem polskim oraz odznaczać się wysoką kulturą osobistą i profesjonalizmem w zakresie wykonywanych obowiązków. Prowadzących pojazd ma obowiązywać bezwzględny zakaz palenia papierosów, żucia gumy i prywatnych rozmów telefonicznych w pojeździe w obecności pasażerów.