Polregio pozyskało oferty na ZKA do Ełku i Kętrzyna. Wszystkie ponad budżetem
Polregio do dnia 17 kwietnia czekało na oferty w przetargu, który dotyczy świadczenia usług w ramach zastępczej komunikacji autobusowej na Mazurach.
Do zamawiającego wpłynęły tylko trzy oferty i wszystkie przekroczyły zaplanowany kosztorys.
ZKA na dwóch trasach
Przed omówieniem złożonych ofert, przypomnijmy, że przetarg obejmuje zamówienie podstawowe oraz prawo opcji:
- zamówienie podstawowe – ZKA na trasie Ełk-Sterławki Wielkie- Ełk, w okresie od 04.05.2023r. do 09.12.2023 r. Do przejechania przewidziano 305 949,00 km,
- prawo opcji – ZKA na trasie Kętrzyn- Sterławki Wielkie- Kętrzyn w terminie nie wcześniej niż od 03.09.2023r. do 09.12.2023r. Maksymalna liczba kilometrów dla przewoźnika wynosi 21 529,00.
W przypadku, gdy Polregio zdecyduje się skorzystać z prawa opcji, przekaże wykonawcy nie później niż na 7 dnia przed planowanym terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia w ramach prawa opcji-pisemne oświadczenie o skorzystaniu z tego prawa, zawierające w szczególności okres, w którym wykonawca będzie realizował zamówienie w ramach prawa opcji.
Trzy oferty ponad budżetem
W dniu 17 kwietnia Polregio otworzyło oferty od trzech podmiotów, które chcą świadczyć usługi w ramach ZKA. Są to:
- OPEN TOURS Krzysztof Ferenc – cena 8 841 906,00 PLN brutto,
- P.W. IMPEX Trans Mariusz Besztak – cena 10 610 287,00 PLN brutto,
- EUROBUS POLSKA sp. z o.o. – cena 6 507 642,82 PLN brutto.
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie ZKA wynosi 5 670 000,00 PLN brutto. Ceny dwóch ofert znacząco odbiegają od finansów zamawiającego, dlatego też nie wykluczone, że Polregio znajdzie brakujące środki i dołoży do najtańszej oferty. Teraz ruch po stronie skarbnika i komisji przetargowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tabor ZKA
Wykonawcy, którzy złożyli oferty w przetargu, powinni dysponować minimum 6 autobusami. Rok produkcji pojazdów biorących udział w przewozach nie może być wcześniejszy niż 2011. Jeden z pojazdów ma być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych.
W przypadku, gdy wykonawca nie dysponuje autobusem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, może świadczyć przewóz osób niepełnosprawnych samochodem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych.
Każdy autobus powinien posiadać co najmniej 55 miejsc siedzących oraz znajdować się w należytym stanie i być sprawnym technicznie. Pojazdy muszą posiadać klimatyzację i ogrzewanie, a także mają być wyposażone w wyświetlacze elektroniczne.
Wymagania wobec kierowców
Kierowcy autobusów powinni posiadać telefon komórkowy, w celu operatywnej łączności z drużyną konduktorską, bądź dyspozyturą Polregio. Kolejowy przewoźnik wymaga, aby prowadzący autobusy płynnie posługiwali się językiem polskim. Ponadto, ma ich cechować wysoka kultura osobista, odporność na stres, szybkość reagowania na sytuacje nieprzewidziane, czysty i schludny ubiór. Podczas realizacji kursu kierowcom nie będzie wolno palić papierosów, prowadzić prywatnych rozmów telefonicznych, słuchać głośno muzyki, czy też żuć gumy.