Połowa hybryd Volvo z Wrocławia jedzie na Wyspy
Od stycznia 2018 r. do 1 kwietnia 2019 r. portfelzamówionych i sprzedanych autobusów hybrydowych Volvo wyniósł 817 sztuk. To świetneinformacje dla wrocławskiej fabryki, która produkuje wszystkie autobusyszwedzkiego koncernu.
Największym rynkiem dla miejskich autobusów hybrydowychVolvo jest Wielka Brytania, która odpowiada za prawie połowę całkowitejsprzedaży. Poza Wyspami, w ciągu ostatnich kilku lat popyt na hybrydy szwedzkiegoproducenta wzrósł m.in. w Belgii i Hiszpanii, gdzie jeździ już ok. 300autobusów hybrydowych Volvo, z czego tylko w ubiegłym roku zakupiono pulę 120 szt.
Na rodzimym rynku – w Szwecji – Volvo Buses dostarczyło już ponad200 autobusów hybrydowych do miast takich jak Gothenburg, Sundsvall, Nässjö,Värnamo i Kungsbacka.
Ponad 4000 hybryd
Jak podkreśla Volvo, wrocławska fabryka koncernu produkujewyłącznie ekologiczne autobusy miejskie – albo hybrydowe, albo elektryczne. Od 2010roku firma sprzedała i zakontraktowała ponad 4000 hybrydowych autobusów ipodwozi od klientów pochodzących w 23 krajów.
Aktualnie hybrydy Volvo sądostępne w wersji 12-metrowej, 18-metrowej – przegubowej i dwupokładowej(jako podwozia B5LHC).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Wraz ze wzrostem sprzedaży naszych elektrycznych hybryd i elektrobusów,popyt na modele hybrydowe plasuje się cały czas na stabilnym poziomie. Załączanie napęduelektrycznego przy niskich prędkościach i podczas postoju na przystankach autobusowych, dobraefektywność energetyczna i duża elastyczność sprawiają, że są one atrakcyjnąalternatywą i to zarówno dla małych, jak i dużych miast – mówi Marie Carlsson,dyrektor e-mobility solutions w Volvo Buses.
„