Policja: ?Nie (przy)dzwoń za kierownicą?
Już ponad miesiąc trwa ogólnopolska kampania społeczna ?Nie (przy)dzwoń za kierownicą?, znana również w Internecie jako #BezKomórki. Akcja zwraca uwagę na niebezpieczeństwa, jakie płyną z rozmowy przez telefon podczas jazdy samochodem i przypomina, że co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem rozproszonej w ten sposób uwagi. Bohaterem kampanii jest Tobiasz, dla którego korzystanie z telefonu podczas jazdy samochodem kończy się tragicznie. Ten silny przekaz skierowany został do wszystkich kierowców, aby zwrócili uwagę na fakt, że rozmowa przez telefon w czasie jazdy rzeczywiście dekoncentruje i stanowi zagrożenie zarówno dla nich, jak i pozostałych użytkowników ruchu drogowego.
– ?Jestem przekonany, że kampania ?Nie (przy)dzwoń za kierownicą? już przynosi i nadal będzie przynosiła wymierne efekty w postaci wzrostu świadomości wśród kierowców na temat niebezpieczeństwa związanego z korzystaniem z telefonu w czasie prowadzenia samochodu, a tym samym zmniejszenia liczby wypadków. Bo przecież na bezpieczeństwie, naszym i naszych bliskich, najbardziej nam zależy. Skala tej akcji jest tak szeroka, że z pewnością dotrze do bardzo wielu osób, a tym samym przełoży się na prawidłowe zachowania w czasie jazdy? ? mówi insp. Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji. Zapraszamy na profil akcji na Facebooku (https://www.facebook.com/akcjabezkomorki?_rdr), na którym na bieżąco można śledzić porady oraz znaleźć informacje o konsekwencjach rozmów przez telefon w czasie jazdy. W akcję #BezKomórki zaangażowani są Komenda Główna Policji, Ecologic.io, Grupa LOTOS, CorpoFlota, LeasePlan, Liberty Ubezpieczenia oraz Scanmed Multimedis. Więcej informacji na temat założeń akcji oraz bazę materiałów multimedialnych można znaleźć tutaj
„