Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Policja kupuje autobusy interwencyjne z Sanoka

infobus
04.03.2006 21:50
W dniu 17 lutego br. odbyło się uroczyste przekazanie sześciu autobusów interwencyjnych Autosan H7-10I („I”jak „Interwencyjny”) Komendzie Stołecznej Policji. Są to kolejne autobusy policyjne kupione przez Urząd m. St. Warszawy. Wraz z samochodami zakupionymi w zeszłym roku w taborze oddziałów prewencji jest już 10 pojazdów interwencyjnych marki Autosan.
 
W dniu 17 lutego br. odbyło się uroczyste przekazanie sześciu autobusów interwencyjnych Autosan H7-10I („I”jak „Interwencyjny”) W dniu 17 lutego br. odbyło się uroczyste przekazanie sześciu autobusów interwencyjnych Autosan H7-10I („I”jak „Interwencyjny”)
Przede wszystkim pojemność
Autobusy poświęcił Kapelan Policji a kluczyki wręczyli kierowcom Komendant Stołeczny oraz przedstawiciel warszawskiego ratusza – Marek Trosiński. Pojazdy w założeniu mają służyć zabezpieczeniu imprez masowych – rozrywkowych jak i tych zagrażających porządkowi publicznemu, np. demonstracji, meczów piłkarskich. Autobusy policyjne z powodzeniem zastępują kilka radiowozów opartych na samochodach dostawczych. Ponadto są bardziej mobilne w mieście niż kawalkada aut dostawczych. Dla policji, ale dla mieszkańców Warszawy, ważną zaletą jest fakt, że do ich prowadzenia są zatrudniane osoby cywilne. W praktyce, jak powiedział Dowódca Oddziału Prewencji Policji insp. Roman Starzomski, aż 18 policjantów może zostać skierowanych do innych zadań. Policyjne autobusy H7-10I charakteryzują się ciekawą i oryginalną konstrukcją. Już z daleka rzucają się w oczy swoim masywnym, rasowym wyglądem. Konstruktorzy Autosana postawili głównie na ich praktyczność w zadaniach operacyjnych. Z zewnątrz samochód posiada pełne okratowanie szyb i lamp skutecznie chroniące przed aktami wandalizmu. Interesującą konstrukcją jest krata zamontowana nad szybą przednią, która może być automatycznie podniesiona poprawiając kierowcy widoczność. W akcji bardzo użyteczne mogą się okazać specjalne wysokociśnieniowe spryskiwacze (opcja) zamontowane u góry przedniej szyby, które potrafią zmyć nieczystości jak farby, smary, jajka itp.
Fot. 3. W dniu 17 lutego br. odbyło się uroczyste przekazanie sześciu autobusów interwencyjnych Autosan H7-10I („I”jak „Interwencyjny”)
 
W dniu 17 lutego br. odbyło się uroczyste przekazanie sześciu autobusów interwencyjnych Autosan H7-10I („I”jak „Interwencyjny”)
„Przytulne wnętrze”
Wnętrze autobusu prezentuje się surowo, ale jest praktyczne i solidne. Jednorazowo interwencyjny Autosan może przewieźć 30 osób (łącznie z dowódcą i kierowcą). Przednia część wnętrza pojazdu wygląda niemal identycznie jak w zwykłych Traperach i Traficach. Niemal, gdyż uwagę zwraca zamontowana policyjna radiostacja. Przedział dla policjantów wyposażono w szereg elementów podnoszących komfort pracy i bezpieczeństwo. Wnętrze wyposażono w metalowe, podnoszone siedziska umieszczone wzdłuż nadwozia tyłem do okien. Oczywiście podłogę wyłożono łatwą w czyszczeniu wykładziną antypoślizgową. W miejscu gdzie w standardowym autobusie znajdują się półki bagażowe zamontowano wsporniki rurowe do których można przymocować na „sztywno”hełmy ochronne. Każdy policjant za siedzeniem posiada wieszak na kurtkę służbową oraz stojak na broń długą i pałkę. Pośrodku pojazdu usytuowano stojaki na tarcze policyjne. Każdy autobus wyposażono w klimatyzację. W gorący dzień trudno bez niej sobie wyobrazić komfortową podróż dla policjantów w pełnym umundurowaniu.
  
W dniu 17 lutego br. odbyło się uroczyste przekazanie sześciu autobusów interwencyjnych Autosan H7-10I („I”jak „Interwencyjny”) W dniu 17 lutego br. odbyło się uroczyste przekazanie sześciu autobusów interwencyjnych Autosan H7-10I („I”jak „Interwencyjny”)
Co pod maską?
Autosany H7-10I wyposażono w silnik znany z modeli Trafic i Traper, tj. IVECO 8040 SRC21.11 Euro3 o pojemności 3.908 dm3 i mocy 100 kW (136 KM) przy 2700 obr./min. Patrząc na oferowane walory użytkowe autobus H7-10I z roli „policyjnego woła roboczego”może wywiązywać się bardzo dobrze. Niewykluczone, że Autosan zaoferuje w przyszłości nowe pojazdy specjalne w oparciu o podwozie Mercedes Vario, znane, np. z autobusu H7-10MB Solina.
 
Podstawowe dane techniczne:
Długość/szerokość/wysokość (w mm)
7353 / 2376 / 2845
Silnik:
IVECO EURO III, wysokoprężny o poj. 3,908 cm3 turbodoładowany chłodzony cieczą, moc 100 kW (136 KM)
Ilość i układ cylindrów
4-cylindrowy, rzędowy, pionowy
Umieszczenie silnika
z przodu autobusu, podłużnie
Zawieszenie
Resorowe (resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe oraz stabilizatory )
Ogumienie
Bezdętkowe
Przednia oś
Belka sztywna
Mechanizm kierowniczy
Ze wspomaganiem
Most napędowy
Sztywny jednostopniowy, tylny
Hamulce
–         roboczy: tarczowy, sterowany pneumatycznie, dwuobwodowy, ABS
–         pomocniczy: sprężynowy sterowany ręcznie działający na koła tylne
Instalacja elektryczna
24 V minus na masę
Akumulatory
2 x 120 Ah, 12V
Pojemność zbiornika paliwa
130 dm3