Polak autobusowym Mistrzem Europy. Sebastian Mlonka!
W tych prestiżowych zawodach wystartowało łącznie 21 ekip z15 krajów. O ekipach uczestniczących w konkursie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ Polskę reprezentowały dwie drużyny: z MPK-Łódź (MartaKukulska i Sebastian Mlonka) i MPK Kraków. Łódzka ekipa zakończyła zawody na rewelacyjnymtrzecim miejscu, a krakowska – na 15-stym.Razem daje to Polsce bardzo wysokie miejsce w krajowym rankingu.
-„Było to wspaniałe wydarzenie, które oprócz rywalizacjipomiędzy poszczególnymi zespołami kładło nacisk na promocję miastuczestniczących w konkursie oraz na nawiązywanie nowych, branżowych znajomościz przedstawicielami firm komunikacyjnych z całej Europy – relacjonują polscyuczestnicy.
Najlepsze Drużyną Mistrzostw to:
-
Stuttgart
-
Moskwa
-
Łódź
Indywidualny mistrz z Polski
Najważniejsza jednak informacje dla nas to pierwsze miejscew klasyfikacji indywidualnej Mistrzostw. I tutaj z grona 42 prowadzących NajlepszymAutobusowym Kierowcą w Europie został Sebastian Mlonka z zajezdni Nowe SadyMPK-Łódź. Ogromne gratulacje!
Drugie miejsce zajął Niemiec- Gunter Hortig, a trzecie Węgier – JanosHaibach.
Aneta Kanska z MPK Kraków była23, Marta Kakulska z MPK-Łódź – 27, a Piotr Wróbel z MPK Kraków – 28.
8 konkurencji
W drodze do finału Bus-EM European Busdriver Championshipkierowcy przejść 8 konkurencji, które w większości odbywały się na autobusach: piętrowymMAN Lion's City DD i elektrycznym Solaris Urbino 12. Tylko w ostatniej konkurencjipojawił się Mercedes-Benz Citaro. e dwa ostatnie były znane polskim kierowcom -elektryk Solarisa jeździ w Krakowie, a Citaro- zarówno w Krakowie, jak i Łodzi.
Pierwsze zadanie polegało to przejeździe piętrusem przez”tunel” z licznymi zakrętami. Druga konkurencja polegała naprzejechaniu piętrusem między dwiema przeszkodami. Co ważne, kierowca sam zdaleka ocenia w jakiej odległości od autobusu powinna być ustawiona przeszkodapo prawej stronie by pojazd był w stanie zmieścić się w „bramce”.
W trzeciej konkurencji kierowca przesiadał się do autobusuelektrycznego, którym ma zrobić rundę po obrysie dosyć niewielkiego kwadratu.Następne zadanie, które należało wykonać „elektrykiem” to slalom, akolejne to przejazd nim miedzy przeszkodami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W szóstej konkurencji liczyła się precyzja, bo kierowcamusiał tak zatrzymać auto by środek tylnych drzwi znajdował się naprzeciwkostrzałki zamontowanej na poboczu. Z kolei w siódmym zadaniu kierowca musiałrozpędzić auto do 15 km/h, a następnie zatrzymać przed znakiem STOP. Oczywiściema zasłonięty prędkościomierz.
W ósmej konkurencji – za kierownicą Mercedesa Citaro – ponownie należało przejechaćprzez „tunel” z licznymi zakrętami. Oczywiście przy punktacji ogromną rolę odgrywałczas, z jakim pokona się tor przeszkód.
Filmy pokazujący autobusowe konkurencje można zobaczyć na:
https://www.facebook.com/169972920392670/videos/307797116676973/
https://www.facebook.com/169972920392670/videos/448074529048742/
„