Pol-Miedź Trans łączy się z PKP Cargo

infobus
17.09.2014 19:11

PKP Cargo, jako partner strategiczny, ma objąć do 50 procent udziałów w spółce Pol-Miedź Trans i wzmocnić pozycję przewoźnika na rynku kolejowym. Równolegle toczy się proces wydzielania ze spółki działalności związanych z zarządzaniem paliwami i przewozami autobusowymi. –„Przeanalizowaliśmy wiele wariantów rozwoju części kolejowej spółki. Pracujemy nad optymalnym rozwiązaniem, jakim jest pozyskanie dla tego obszaru branżowego inwestora strategicznego –mówi Mirosław Krutin, prezes Pol-Miedź Trans. –Musimy przeprowadzić kolejne, znaczące inwestycje w tabor i chcemy wzmocnić naszą pozycję na rynku krajowych przewozów towarowych. PKP Cargo daje taką szansę, dlatego zdecydowaliśmy się na rozważenie partnerstwa z tą spółką.”Partner strategiczny ma objąć do 50 procent udziałów w spółce Pol-Miedź Trans. –„Zgodnie z zapowiedziami PKP CARGO będzie aktywnym graczem na polu konsolidacji rynku przewozów kolejowych w Polsce. Transakcja, w której zakończyliśmy pierwszą fazę realizacji to jeden z kilku projektów nad którymi pracujemy. Nasze zaplecze taborowe, możliwości finansowe oraz know-how logistyczne sprawiają, że w przypadku dość powszechnego w Polsce modelu przewoźników należących do dużych grup przemysłowych, możemy być cennym partnerem i źródłem wielu efektów synergii dla koncernów takich jak KGHM Polska Miedź”- mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.

slajder_0_760

Zgodnie z założeniami projektu, Pol-Miedź Trans skoncentruje się na działalności kolejowej. –„Będziemy kontrolować część kolejową, zaś działalność obrotu paliwami oraz transport samochodowy włączymy do innych spółek w grupie –zaznacza Marcin Chmielewski, wiceprezes zarządu KGHM ds. korporacyjnych. –Takie rozwiązanie gwarantuje bezpieczeństwo zatrudnienia, ponieważ wszyscy pracownicy pozostaną w naszej grupie i utrzymają swoje miejsca pracy.”Prace związane z wejście kapitałowym PKP CARGO do spółki PMT ruszyły we wrześniu. Toczą się równolegle z procesem wydzielania ze spółki Pol-Miedź-Trans działalności związanych z zarządzaniem paliwami i przewozami autobusowymi. Proces podziału PMT ma być sfinalizowany do końcapierwszego kwartału 2015 roku. PKP CARGO w początkowym okresie obejmie do 50 proc. udziałów w spółce PMT, a KGHM zostanie jej większościowym udziałowcem.Pol Miedź Trans dzięki takiemu rozwiązaniu uzyska dostęp do największego w Polsce, nieustannie modernizowanego zaplecza taborowego, know-how w zakresie przewozów i szerokiej palety usług logistycznych Grupy PKP CARGO. Pozwoli to również spółce KGHM na skoncentrowanie się na procesach inwestycyjnych w zakresie działalności podstawowej, a jednocześnie na pozyskanie wiarygodnego partnera w obszarze towarowych przewozów kolejowych.

eurolider12__big_640x424_760

Przypomnijmy, że jeszcze przed wakacjami firma KGHM Miedź – a nie jak dotychczas spółka Pol-Miedź Trans –ogłosiła wynik przetargu na zakup 27 autobusów do przewozu pracowników. To ważne na polskim rynku zamówienie wygrała marka Autosan (12 szt. Lider 10 i 15 szt. Eurolider 12). Pierwsza partia autobusów z silnikami Euro 5 (8 Liderów i 7 Euroliderów) ma zostać dostarczona do Lubina na przełomie września/października 2014, a pozostała część (7 Liderów i 5 Euroliderów) w pierwszym kwartale 2015 roku. Silniki autobusów dostarczonych w 2015 roku będą już spełniać wymagania Euro 6. Nowe autobusy zastąpią pojazdy wyprodukowane w latach 2001 –2004 i znacznie przyczynią się do unowocześnienia „miedziowego”taboru.