Podwójna elektryczna premiera w Warszawie
W styczniu, w Warszawie postawiono pierwszą stację szybkiego ładowania autobusów elektrycznych. Urządzanie dostarczyła firma Ekoenergetyka. To jednak nie koniec premier.
Stołeczna ładowarka okazała się również światową premierą. Warszawa jest pierwszym miastem, dla którego Ekoenergetyka wyprodukowała urządzenie zupełnie nowej generacji – quickPOINT Column Charger.
Ta ładowarka została stworzona z myślą o miastach, które chcą, aby infrastrukturaładowania dla e-busów pasowała do architektury miejskiej. I właśnie w Warszawieto urządzenie zadebiutowało w zupełnie nowej stylistyce. Jego kolorystykawpasowuje się barwy autobusu, a dodatkowo urządzenie oferuje wizualnąidentyfikację procesu ładowania autobusów elektrycznych poprzez iluminacje LED.
-„Warszawski projekt to jednocześnie premiera światowanowego designu ładowarki dla autobusów elektrycznych typu ?opportunity”,przeznaczonej do ładowania na pętlach autobusowych. W dotychczasowychprojektach na świecie maszt ładujący i ładowarka instalowane były osobno. Dlawielu miast tego typu rozwiązanie i związany z nim duży rozmiar ładowarki byłproblemem i barierą do jego instalacji w mieście, a tym samym do wprowadzaniaautobusów elektrycznych do ich flot ? powiedział nam Bartosz Kubik, prezesEkoenergetyki-Polska.
Wersja slim i full-color
Nowe urządzenie wyprodukowane prze Ekoenergetykę oferuje rozwiązaniena problem z integracją ładowarki z architekturą miasta. Podstawa ładowarkiquickPOINT Column Charger jest o ponad 50% mniejsza, od standardowegourządzenia tego typu razem z masztem ładującym. Obudowa ładowarki jest wykonanaze stali oraz wyposażona w iluminacje LED, które sygnalizują status ładowarki -świecą na biało, kiedy nie ładuje, a na niebiesko, kiedy pod ładowarkę podłączasię autobus. Warszawska ładowarka została pomalowana w kolory operatora MZAWarszawa, na żółto i czerwono, czyli jest w tych samych kolorach, co autobusyjeżdżące w mieście.
Stołeczne parametry
Warszawskie urządzenie ma mieć docelowo moc 200kW, a jego podstawa tozaledwie 1,3m x 0,8m. Ładowarka wyposażona została w system pantografu i pracujezgodnie z międzynarodowymi standardami ładowania pojazdów elektrycznych. Dziękiwyposażeniu jej w pantograf, ładowanie odbywa się we w pełni zautomatyzowanysposób, podczas postoju autobusu na końcu linii. Miasta mogą doposażyćładowarkę o ekran reklamowy, zainstalowany po zewnętrznej stronie urządzenia, atym samym mają możliwość zapewnienia sobie dodatkowego dochodu..
-?Przez ostatnie 4 lata dostarczyliśmy ponad 80 ładowarek domiast w całej Europie. Bezpośredni kontakt z miastami i operatorami pozwoliłnam dowiedzieć się, jakie są ich potrzeby. Zapytania o infrastrukturę ładowaniadla autobusów elektrycznych, która pasowałaby do architektury miast było tym,co słyszeliśmy najczęściej. Dlatego stworzyliśmy quickPOINT Column Charger,która łączy w sobie ładowarkę i maszt ładujący” ? podkreślił Bartosz Kubik. – ?Zaletynaszego nowego urządzenia: niewielkie rozmiary, atrakcyjny design, możliwośćzmiany jego koloru, sprawiają, że jest atrakcyjnym wyborem dla miast. Wiemy, żenie wszystkie miasta zdecydują się na ładowanie autobusów elektrycznych na przystankach,ale dla większości takie rozwiązanie będzie konieczne. Mamy nadzieję, że naszeurządzenie pokaże im, iż mogą mieć infrastrukturę ładowania, która nie tylkoładuje, ale również jest atrakcyjna wizualnie.”
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MZA planuje sieć 19 stacji
Na razie warszawskie elektrobusy muszą jeszcze chwilę poczekać, zanim skorzystają z nowoczesnej ładowarki.
?”Uruchomienie stacji ze względówtechnicznych. planujemy na kwiecień-maj. Przyłączeń energetycznych nie można dokonywać zimą i stądkonieczność poczekania do wiosny ? tłumaczy Adam Stawicki, rzecznik MZAWarszawa i dodaje: -„Sieć aż 19 tego typu ładowarekMiejskie Zakłady Autobusowe zbudują na terenie całej Warszawy. Ich budowa będzieprowadzona równolegle do jednej z największych z największych inwestycjiMiejskich Zakładów Autobusowych, czyli zakupu 130 przegubowych elektrycznych.”
„