Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Początek dostaw 70 autobusów eCitaro dla Hamburga

infobus
11.06.2021 07:00
W czerwcu Mercedes-Benz przekazał dwa autobusy miejskie eCitaro G dla dwóch hamburskich: przewoźników; Hamburger Hochbahn AG (HHA) i Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH).

To początek realizacji dużego zamówienia na około 70 autobusów dla niemieckiego miasta.

Dwa kontrakty

Mercedes-Benz jest obecnie w trakcie realizacji dwóch hamburskich dostaw:

  • na 37 sztuk eCitaro (20 już jest na miejscu) do Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH)
  • na 34 eCitaro do Hamburger Hochbahn AG (HHA).

Oba zamówienia obejmują autobusy solo i przegubowe, i oba są kolejnymi zamówieniami po szeroko zakrojonych testach praktycznych w Hamburgu. w myśl zasady – najpierw sprawdź  - potem kupuj!

Wyjątkową cechą dwóch dostarczonych eCitaro G są ich innowacyjne akumulatory półprzewodnikowe, które charakteryzują się bardzo dużą gęstością energii i długą żywotnością. Co więcej, ta technologia nie wymaga użycia kobaltu. Oba pojazdy mają siedem zestawów akumulatorów, każdy o zawartości energii 441 kWh. Baterie ładowane są przez plug-in podczas nocnego postoju w zajezdni.

Hamburski standard

Oba eCitaro G dla HOCHBAHN i VHH mają czworo drzwi (2-2-2-2) przy długości 18,13 m, co zapewnia wygodną i szybką zmianę pasażerów na przystankach autobusowych. Rozmieszczenie siedzeń jest identyczne, podobnie jak zapewnienie co najmniej trzech platform dla wózków dziecięcych i inwalidzkich. Autobusy przegubowe są wyposażone w różne systemy informacyjno-rozrywkowe z monitorami z przodu i z tyłu autobusu oraz liczne podwójne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Na całej szerokości drzwi od kabiny kierowcy zainstalowano działowe szyby, aby zapobiec zakażeniu.

Obie firmy transportowe dodały również swoje osobiste akcenty. Przede wszystkim dotyczy to zewnętrznego lakieru w odpowiednich kolorach, a także barw tapicerki, poręczy i podłóg. Dodatkowo autobusy VHH będą miały większe szklane powierzchnie na ścianach bocznych. Ponadto każdy z elektrobusów VHH nosi nazwę zaczynającą się na literę „E”. E to nawiązanie do marki VHH „Elexity”, pod którą operator łączy wszystkie aspekty e-mobilności.

Z kolei autobusy HHA wyposażone są między innymi w system ostrzegania o zamykaniu drzwi z migającym czerwonym paskiem świetlnym LED oraz przyjazne, nastrojowe oświetlenie w kabinie pasażerskiej.

Dwie firmy, jeden zarząd

Obie firmy – Vhh i HHA - ściśle ze sobą współpracują i są operatorami w hamburskim zrzeszeniu transportowym (HVV). Razem tworzą gęstą i kompleksową sieć autobusową w Hamburgu i jego metropolii, gdzie:

  • Hamburger Hochbahn AG użytkuje autobusy i tramwaje w Hamburgu. Do obsługi 113 linii i około 1400 przystanków wykorzystuje około 1000 autobusów. Autobusy te przewożą około 214 milionów pasażerów rocznie. Od zeszłego roku firma zamawia wyłącznie bezemisyjne autobusy miejskie.
  • Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH obsługuje 155 linii w regionie metropolitalnym Hamburga. Flota spółki liczy prawie 700 autobusów. VHH przewozi ponad 100 milionów pasażerów rocznie. Od 2020 roku VHH kupuje tylko lokalnie bezemisyjne autobusy do użytku w obszarze miejskim Hamburga.

Przekazanie najnowszych autobusów odbyło się w obecności Anjes Tjarks (senator ds. transportu w Hamburgu), Claudi Güsken (dyrektor wykonawczej HOCHBAHN) i Niny Zeun (kierownika projektu ds. e-mobilności w VHH GmbH). Nowe pojazdy zaprezentowali Rüdiger Kappel i Thorsten Gallo z działu do obsługi dużych flot w EvoBus.

197854268 315698306702543 7005035084279432436 N 1
197854268 315698306702543 7005035084279432436 N 2