Po zimie warto skontrolować układ zapłonowy
Systemy zapłonowe w nowoczesnych samochodach nie wymagają częstej konserwacji, jednak przy okazji standardowego przeglądu samochodu warto poświęcić więcej uwagi układowi zapłonowemu. Ma to duże znaczenie szczególnie teraz, gdy zima dobiega końca.
Wilgoć, sól i zanieczyszczenia mogą uszkodzić części przewodzące napięcie. Efektem tego bywa obniżona wydajność układu, a nawet brak iskry. A to może prowadzić również do zwiększonego zużycia paliwa, nadmiernej emisji substancji toksycznych w spalinach, uszkodzenia sondy lambda i katalizatora, a nawet samego silnika.
Dlatego przy okazji każdego przeglądu auta należy sprawdzić moduł zapłonowy oraz przewody zapłonowe, kopułkę i palec rozdzielacza, a także wszystkie połączenia pod kątem uszkodzeń mechanicznych, śladów „przebić” oraz utleniania materiałów. Ponadto firma Bosch radzi sprawdzić zdolność przewodzenia przewodów oporowych oraz ich wymianę co 80 tysięcy kilometrów, a w samochodach z zamontowaną instalacją gazową co 40 tysięcy kilometrów.
Dodatkowo w ofercie firmy Bosch można znaleźć cewki zapłonowe, moduły zapłonowe, pojedyncze przewody zapłonowe oraz kompletne zestawy przewodów, moduły elektroniczne, kopułki i palce rozdzielacza do wszystkich popularnych w Europie typów pojazdów. Wszystkie części układów zapłonowych Boscha spełniają wymogi specyfikacji i norm jakościowych danego producenta samochodów. Ponadto, poprzez program „Bosch Exchange, firma oferuje aparaty zapłonowe jako fabryczne części zamienne. Części takie są – przy utrzymaniu identycznej jakości i gwarancji – o ok. 20 procent tańsze od nowych części.