Po dialogu – zakupy. MZK Zielona Góra kupuje pierwsze autobusy MINI
13 października Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze ogłosił przetarg na zakup trzech nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MINI.
Jeszcze nie zakończył się przetarg na zakup midibusów dla MZK, a już lubuski przewoźnik ogłosił kolejne zamówienie – tym razem na elektryczne autobusy klasy MINI. Wcześniej w tym celu firma prowadziła dialog techniczny
Co chce MZK?
13 października MZK Zielona Góra ogłosił przetarg na zakup trzech sztuk fabrycznie nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów miejskich o długości od 5,8 m do 7,0 m. Zielonogórska firma chce wykorzystać elektryczne minibusy pod kątem nowej linii P2, która ma kursować co 10 minut i operować w ścisłym centrum Zielonej Góry. Zamówienie ma dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 -2020.
Podstawowe parametry techniczne poszukiwanych przez MKZ autobusy klasy MINI są następujące:
- długość pojazdu powinna wynosić od 5,8 m do 7,0 m;
- szerokość - zgodna z warunkami dopuszczenia do ruchu; wysokość wnętrza pojazdu - zgodna z warunkami dopuszczenia do ruchu;
- całkowita ilość miejsc: - minimum 19 bez kierowcy, w tym: minimalna liczba miejsc siedzących - 9, dopuszcza się siedzenia typu straponen + wyznaczone miejsca na wózek dziecięcy i/lub wózek inwalidzki, automat biletowy;
- układ drzwi - 1 lub 2 drzwi w układzie 0-2, 0-1 lub 1-2, 1-1;
- szerokość drzwi zgodna z normą. Drzwi otwierane na zewnątrz, lub do wewnątrz. ukształtowanie podłogi - autobus o wysokości wejścia od powierzchni jezdni 320-340 mm;
- napęd: jeden lub wiele silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc (łączna) uzyskana zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. Nie mniejsza niż 130 kW;
- układ napędowy wyposażony w: - system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów lub kondensatorów (zależnie od zastosowanego rozwiązania technicznego) tzw. rekuperacji; - blokadę ruszenia pojazdem przy otwartej pokrywie tylnej komory; - przełącznik umożliwiający awaryjny zjazd do zajezdni w przypadku wystąpienia awarii (np. w przypadku wystąpienia awarii hamulca przystankowego blokującego jazdę pomimo zamkniętych drzwi).
- akumulatory trakcyjne: ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusu (w pełni obciążonego) przy zasilaniu elektrycznym w warunkach SORT-2 co najmniej 180 km, bez doładowywania baterii w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od -30stopn.C do +40stopn.C przez cały rok. Dla warunków klimatycznych miasta Zielona Góra. Zamawiający wymaga jednak, aby pojemność magazynu energii była nie mniejsza niż 70 kWh. Podczas odbiorów autobusów wykonawca dołączy poświadczenie o gwarancji od producenta baterii trakcyjnych minimum 5 lat na każdą baterię.
- energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach które będą ładowane z ładowarek istniejących u zamawiającego na zajezdni (ładowanie mocą od 40kW do 120kW)
- kabina kierowcy: zabudowana z oszklonymi odpornymi na uderzenia drzwiami -bezpieczna i antyrefleksyjna szyba wandaloodporna z otworami umożliwiającymi prowadzenie rozmowy kierowca-pasażer zamykanymi na zamek zatrzaskowy. Od wewnątrz możliwość blokowania drzwi. Bez szczeliny pomiędzy drzwiami a zabudową. Osobne wejście do kabiny kierowcy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przetargowe wymagania
MZK Zielona Góra wymaga od oferentów wykazania się:
- środkami finansowymi lub zdolnością kredytową NIE mniejszą niż 1 000 000,00 PLN;
- OC na sumę ubezpieczenia, co najmniej 1 000 000,00 PLN;
- zdolnością techniczną czyli dostawie w ilości minimum 2 pojazdów elektrycznych pow. 7,5 t. DMC, w tym jedno zamówienie na dostawę w ilości minimum 1 fabrycznie nowego niskopodłogowego autobusu miejskiego lub trolejbusu – w ciągu 3 lat.
- plus wpłacenia wadium 50000.00 zł.
Na oferty spółka czeka do 14 listopada, a następnie oceni je według czterech kryteriów:
- Gwarancja / Waga: 15%
- Zużycie energii elektrycznej autobusu wg SORT 2 poniżej 0,8 kWh/km / Waga: 15%
- Warunki Techniczne (podgrzewanie elektryczne przedniej szyby, system chłodzenia i ogrzewania z pompą ciepła, gwarancja na baterie trakcyjne powyżej 5 lat) / Waga: 10%
- Cena - Waga: 60%
Pierwsze we flocie MZK Zielona Góry elektryczne minibusy powinny przyjechać na Chemiczną w ciągu 365 dni od podpisania umowy.