Płońsk kompletuje miejską flotę. Elektryczny Automet już jest
7 czerwca Płońsk zaprezentował swój pierwszy, żółto-czerwony miejski autobus. I to w wersji elektrycznej!
W pierwszą podróż elektrobusem Autometu wybrał się m.in. burmistrz Andrzej Pietrasik, wiceburmistrz Lilianna Kraśniewska, przewodniczący rady Henryk Zienkiewicz i prezes miejskiej spółki ZDiM, Janusz Chłopik.
Miejska flota
Elektrobus dostarczyła firma Automet z Sanoka. To model MiniCity Electric na bazie Mercedes-Benz Sprinter, który może na swój pokład zabrać 22 pasażerów. Jego serce to silnik elektryczny o mocy 80 kW. Zakup elektrycznego autobusu kosztował blisko 1,4 mln zł, natomiast na cały tabor (plus obwodnice i drogi rowerowe) miasto pozyskało unijne dofinansowanie.
W sierpniu do Płońska ma dotrzeć drugi autobus – tym razem spalinowy pojazd marki Isuzu. Za ponad 772 tys. zł dostarczy go firma Busimport.pl z Gierłatowa. Dzięki tym inwestycjom 1 września ruszy płońska komunikacja miejska. Dodatkowo uzupełni ją inteligentny system zarządzania komunikacją miejską - w tym aplikacja na telefon i elektroniczne tablice na przystankach autobusów - który dostarczy bydgoska firma Pixel.
Płońska taryfa
Zgodnie z decyzją rady miejskiej w Płońsku ceny biletów będą następujące:
- 3 zł za bilet jednorazowy (uprawniający do dowolnej liczby przejazdów w ciągu 180 minut)
- 80 zł za bilet miesięczny.
- 1 zł za przewóz zwierząt i rzeczy (oprócz wózków inwalidzkich i dziecięcych).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z bezpłatnych przejazdów będą mogły korzystać osoby powyżej 70 roku życia, honorowi dawcy krwi, dzieci do lat 7 oraz osoby niepełnosprawne. Dzieci i młodzież ucząca się - do 24 roku życia a także osoby z kartą dużej rodziny będą płaciły połowę.
Dwie linie
Pierwsze autobusy komunikacji miejskiej na ulice Płońska wyjadą po wakacjach i już znane są ceny biletów oraz trasy. Na razie mają być dwie linie – żółta i zielona.
Początek obu kursów będzie przy dawnym dworcu PKS, a trasy mają prowadzić przez większość miejskich ulic. W sumie na terenie Płońska zaplanowano ponad 20 przystanków autobusowych, na których ma być zainstalowany elektroniczny system informujący o godzinie przyjazdu autobusu.
Poniżej przedstawiamy wstępny plan dwóch płońskich linii:
- Linia nr 1 „ZIELONA”: DA Warszawska – ul. Warszawska – ul. Targowa – ul. Pułtuska (przystanek Urząd Gminy) – ul. Żołnierzy Wyklętych ( Parkuj i Jedź - przystanek McDonald) – ul. Parkowa (przystanek Poświętne) – ul. Sienkiewicza (istniejący przystanek „Szpital”) – ul. Grunwaldzka – ul. Wolności (istniejący przystanek przy rondzie) – ul. Wolności (przystanek SP 1) – ul. 1-go Maja – ul. Popiełuszki – ul. Kolejowa (istniejący przystanek przy parkingu) – ul. Kopernika (przystanek „MCSiR”) – ul. Kopernika (istniejący przystanek SP2) – Ks. R. Jaworskiego (przystanek SP4) – ul. Klonowa (przystanek przy rondzie) – nawrót autobusu na rondzie – ul. Klonowa – ul. Grunwaldzka – ul. Północna (przystanek „Biblioteka”) – ul. Młodzieżowa (przystanek „Biedronka”) – ul. Młodzieżowa (Parkuj i Jedź – skrzyżowania z ul. Św. Jana Pawła II) – powrót tą samą trasą do DA Warszawska.
- Linia nr 2 „ŻÓŁTA”: DA Warszawska – ul. Warszawska – ul. Wojska Polskiego (przystanek przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki) – ul. Wyszogrodzka – ul. Krańcowa (przystanek przy skrzyżowaniu z ul. Południową) – ul. Przemysłowa (przystanek przy skrzyżowaniu z ul. Wyszogrodzką) – ul. Przemysłowa (przystanek przy PEC) – ul. Mazowiecka (Parkuj i Jedź - przystanek „Parking”) – nawrót autobusu – ul. Mazowiecka (przystanek „Wodociągi”) ul. Płocka – (przystanek przy skrzyżowaniu z ul. Brzoskwiniową) – ul. Płocka (istniejący przystanek ul. Truskawkowa) - nawrót autobusu na rondzie – ul. Płocka (przystanek ul. Brzoskwiniowa) – ul. Płocka (przystanek przy „Dino” – ul. Płocka (przystanek przy LO) – ul. Kopernika (przystanek „MCSiR”) – ul. Szkolna (przystanek przy SP2) - ul. Makowa przystanek przy skrzyżowaniu z ul. Szkolną) – powrót tą samą trasą do DA Warszawska.