Plaxton zaoferuje autokary na podwoziach MAN
Począwszy od 2006 r., brytyjski producent autokarów Plaxton Limited będzie oferował nadwozia rodzin Panther i Paragon także na podwoziach MAN. Pierwszy pojazd oparty na podwoziu niemieckiego producenta zostanie zaprezentowany podczas targów Coach & Bus w październiku. Porozumienie pomiędzy Plaxton, MAN i przedstawicielem MAN – firmą Mentor Coach & Bus – przewiduje produkcję najnowszej wersji 12-metrowego autokaru na podwoziach MAN 18.310 i 18.360. Jest to krok, który ma umożliwić zaoferowanie przwoźnikom większego wyboru oraz wzmocnienie pozycji firm Plaxton, MAN i Mentor na rynku brytyjskim, charakteryzującym się dużą konkurencją. „Po raz pierwszy w historii, Plaxton będzie karosował także podwozia MAN.” – mówi Kevin Wood, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w Plaxton Limited. „Współpraca ta jest reakcją na rosnące znaczenie koncernu MAN na brytyjskim rynku autobusowym.” – dodaje. Utworzenie w 2004 r. spółki NeoMAN UK oznaczało początek nowej strategii firmy na rynku autobusów w Wielkiej Brytanii. Dyrektor naczelny firmy, Vince Welsh, uważa porozumienie z Plaxton za ważny krok w rozwijaniu obecności koncernu na Wyspach Brytyjskich. „Plaxton jest marką, która cieszy się wśród brytyjskich przewoźników dobrą opinią, a w ostatnich latach firma wyrobiła sobie opinię producenta dbającego o jakość. Współpraca pomiędzy nami a Plaxton, która umożliwi nam zaoferowanie wysokiej klasy autokarów, daje możliwości zwiększenia udziału w rynku obu producentom.” – mówi Vince Welsh. Najnowsza odmiana podwozia MAN R33 wyposażona jest m.in. w multipleksową instalację elektryczną, nową deskę rozdzielczą oraz wersję silnika D2866, wyposażoną w ukłąd wtrysku typu common-rail, opracowaną z myślą o spełnieniu norm Euro 4. Pierwsze autokary Plaxton na podwoziach MAN będą jeszcze wyposażane w jednostki Euro 3.
Podwozie w standardzie wyposaża się w pneumatyczne zawieszenie oraz 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów ZF. W opcji, oferowana jest niezależnie zawieszona oś przednia oraz mechaniczna skrzynia przekładniowa ZF. Sprzedażą autobusów MAN/Plaxton zajmie się firma Mentor Coach & Bus. Dyrektor sprzedaży firmy, Bill Povey widzi spory potencjał rynkowy dla nowego produktu. „Wprowadzenie do oferty nadwozi Plaxton na podwoziach MAN 18.310 i 18.360 oznacza wejście na rynek z nową, atrakcyjną ofertą, która pozwoli nam zdobyć także zupełnie nowych klientów.” – mówi Bill Povey. „Spodziewamy się dużego zainteresowania premierowym modelem Plaxton/MAN, który wystawimy podczas nadchodzących targów w Birmingham i liczymy, że przysporzy on nowych klientów firmie Mentor Coaches.” – dodaje.