Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Pod koniec października, firma Plaxton Limited zaprezentowała nowy minibus wyposażony w silnik zamontowany na tylnym zwisie. Model Primo, bo tak brzmi jego nazwa, został zaprojektowany z myślą o stworzeniu autobusu dostępnego dla osób niepełnosprawnych na mniej uczęszczane linie lub na terenie, gdzie standardowe autobusy nie mieszczą się. Mający 28 miejsc siedzących Plaxton Primo ma tylko 7,9 metra długości, a dzięki krótkiemu rozstawowi osi charakteryzuje się wysoką zwrotnością. Umieszczone na przednim zwisie drzwi wejściowe ułatwiają przepływ potoków pasażerskich oraz powoduje, że pobieranie przez kierowcę opłat za przejazd jest tak proste jak w dużych, 12-metrowych autobusach. Szkielet autobusu Primo został wykonany z profili ze stali nierdzewnej, łączonych za pomocą spawania. Wpływ na użycie tego materiału miało dotychczasowe doświadczenie firmy Plaxton ze stosowaniem go w rodzinie autokarów turystycznych. Napęd zapewnia pojazdowi dobrze znany, 4-cylindrowy silnik Cummins ISBe Euro 3 o mocy 135 KM, zamontowany poprzecznie na tylnym zwisie. Moment obrotowy z silnika jest przenoszony przez automatyczną przekładnię Allison 2000 Series na tylny most napędowy Raba. „Dużo uwagi poświęciliśmy doborowi optymalnej zabudowy zespołu napędowego.” – mówi Kevin Wood, dyrektor działu sprzedaży Plaxton Limited. „Wersja, którą wybraliśmy umożliwia ograniczenie rozmiarów zespołu napędowego przy zachowaniu dobrego dostępu do poszczególnych komponentów. Największą jego zaletą jest fakt, że zapewnia on bardzo dużą powierzchnię niskiej podłogi – ok. 70% wszystkich 28 miejsc siedzących w Primo jest dostępnych bezpodestowo. Tym samym, Primo oznacza rewolucję wśród małych autobusów miejskich w dziedzinie przestrzeni, zwrotności oraz komfortu dla pasażerów.” – zaznacza Wood. Model Primo wnosi też w swój segment nowy styl ze swym jasnym, przestronne wnętrzem i estetycznymi fotelami Esteban 90. Dotyczy to także stylistyki zewnętrznej. Poszycie zewnętrzne wykonano z blach aluminiowych, a poszycie przedniej i tylnej ściany uformowano z tworzywa sztucznego, wzmacnianego włóknem szklanym. Niektóre elementy poszycia można w łatwy i szybki sposób usunąć i wymienić, co znacznie skraca czasy przestoju w razie niewielkich kolizji. Obecnie, Plaxton Primo jest dostępny w standardzie z wklejanymi szybami. Wysoki komfort jazdy zapewnia niezależne zawieszenie przedniej osi. Na obu osiach zamontowano hamulce tarczowe, a układ hamulcowy dodatkowo wspomagany jest przez retarder firmy Frelensa. „Linia stylistyczna autobusu jest jedną z jego głównych zalet, a wklejane szyby mają na to duży wpływ. Mimo to, zdajemy sobie sprawę, że niektórzy nasi klienci mogą uważać za bardziej korzystne zastosowanie szyb montowanych w uszczelkach, dlatego przewidujemy możliwość wprowadzenia takiej wersji w opcji.” – mówi Kevin Wood. „W Wielkiej Brytanii nadal eksploatowana jest duża liczba minibusów o wysokim poziomie podłogi, powiedział Kevin Wood. „Wielu przewoźników czeka na konstrukcję, którą mogli by je zastąpić. Podwozia autobusów są wykonywane na Węgrzech przez firmę EBL. Kompletne podwozia dojeżdżają następnie o własnych siłach do Scarborough. Tutaj montowane jest nadwozie oraz wyposażenie wnętrza, zgodnie z zamówieniem klienta. Taka organizacja produkcji umożliwiła Plaxtonowi przeniesienie najbardziej kosztownych prac rozwojowych i badawczych na Węgry, wykorzystując doświadczenie firmy EBL w tym zakresie, która przejęła dotychczasowe biura badawczo-rozwojowe Plaxton i Transbus na Węgrzech. „Struktura nadwozia została opracowana i przebadana za pomocą komputerów z oprogramowaniem typu CAD. Następnie przeprowadzono badania metodą analizy elementów skończonych, a więc taką samą, jaką stosujemy przy nadwoziach naszych autobusów turystycznych.” – mówi Wood. „Następnie, prototypy autobus zostały poddane długotrwałym testom na torach testowych. Badania te potwierdziły poprawność naszych obliczeń komputerowych.” – dodaje. Prototypy przejechały podczas trudnych testów drogę odpowiadającą 40 000 km normalnej eksploatacji. Model Primo jest już kolejnym, obok wprowadzonego w czerwcu Centro, małym autobusem w ofercie Plaxton. Jego celem jest rozszerzenie oferty produktów i powrót firmy na rynek małych autobusów miejskich. „Dzięki modelom Primo i Centro, jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom te same, wysokie standardy jakościowe, które zapewniamy odbiorcom naszych autobusów turystycznych.” – powiedział na zakończenie Kevin Wood.