Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Plauen jako Autobusowe Centrum Modyfikacyjne

infobus
05.06.2014 22:08

Po decyzji o przeniesieniu całej produkcji autobusów turystycznych z Niemiec i Polski do Ankary, koncern MAN poinformował, że nie zamierza zlikwidować zakładu w Plauen. Powstanie tutaj Autobusowe Centrum Modyfikacyjne (Bus Modification Centre – BMC). Około 140 pracowników będzie tutaj nadal zatrudnionych przy realizacji specyficznych wymagań klientów i wykańczaniu najbardziej prestiżowych pojazdów. Na pewno bawarski zakład odwiedzą nowe piłkarskie autobusy dla takich piłkarskich zespołów jak Bayernu Monachium czy Paris Saint-Germain. Finalny montaż wszystkich dodatkowych urządzeń na i pokładach będzie się teraz odbywał wyłącznie w Plauen. Przypomnijmy, że do tej pory niemiecka fabryka zatrudniała łącznie 420 osób. Ci którzy nie zostaną w Centrum Modyfikacyjnym otrzymają oferty pracy w pobliskich zakładach VW w Zwickau. –„Każdy pracownik otrzyma pracę w ramach naszej grupy – powiedział Anders Nielsen, dyrektor generalny MAN Truck &Bus AG. –W Plauen utrzymamy dotychczasową infrastrukturę i zaoferujemy 140 miejsc pracy. To kompromis zawarty pomiędzy zarządem spółki a związkami zawodowymi.”MAN gwarantuje również zachowanie istniejących umów ze stażystami, którzy rozpoczęli praktyki w Plauen. Warto podkreślić, że Autobusowe Centrum Modyfikacyjne w Plauen nie jest pierwszym tego typu obiektem w koncernie. W sieci MAN Truck działają od wielu lat dwa takie ośrodki dla ciężarówek (TMC): w Wittlich (Nadrenia-Palatynat) i Ismaning (Bawaria). Plauen będzie pierwszym dla autobusów, a jego inauguracja nastąpi w 2015 r.

Autobusowa fabryka w PlauenAutobusowa fabryka w PlauenAutobusowa fabryka w PlauenAutobusowa fabryka w Plauen
W 2015 roku, w maju, zostanie przeniesiona do Ankary cała produkcja autobusów turystycznych marki Neoplan. To główne zadanie w ramach procesu optymalizacji autokarowej dywizji MAN. Od tego momentu pojazdy marki Neoplan będą wytwarzane razem z autobusami turystycznymi MAN z serii Lion`s Coach. Wcześniej do Turcji przeniesiono produkcję ekonomiczne autokary Tourliner oraz międzymiastowe pojazdy z serii Trendliner. Teraz wszystkie autokary będą wytwarzane w jednym miejscu i w oparciu o system malowania zanurzeniowego (KTL). Do maja 2015 r. to zadanie będzie realizowane przez fabrykę MAN w Starachowicach w ramach projekt Premium. Wówczas ostatni tak zapieczony szkielet odbędzie podróż do Plauen, gdzie odbędzie się jego finalny montaż. Od czerwca gotowe autobusy turystyczne Neoplan będą przyjeżdżać już z Turcji.