PKT Gdynia kupuje ładowarkę do super-trolejbusów
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej wzbogaci się w tym roku o jedną ładowarkę. Jej uruchomienie ma służyć super-trolejbusom, które niedługo dostarczy Solaris.
Urządzenie będzie służyło do ładowania sześciu nowych Trollino 12, które tak naprawdę bliżej będą miały do elektrobusów za sprawą rozwiązań w zakresie napędu. O szczegółach pisaliśmy tutaj. Producent z Bolechowa zaproponował dostawę tych pojazdów w cenie 16 656 660 PLN brutto. To daje cenę jednostkową za „turbo-jamnika na szelkach” w wysokości 2 257 000 PLN netto.
Teraz przyszedł czas na kolejny krok. PKT szuka firmy, która dostarczy ładowarkę dla sześciu „jamników”. Ma to być akumulatorowy zasobnik energii, oparty odwracalnych ogniwach litowych. Jego pojemność energetyczna ma być nie mniejsza niż 65 kWh. Pojemność energetyczna dostępna dla użytkownika, po uwzględnieniu marginesu zwiększającego żywotność ma być nie mniejsza niż 40 kWh. Z kolei moc rozładowania nie powinna być mniejsza niż 160 kW w najmniejszym roboczym stanie.
Żywotność zasobnika energii ma być o wartości przynajmniej 6000 krotności całkowitej znamionowej pojemności energetycznej przy dowolnych niepełnych cyklach rozładowania, lub 5000 pełnych cykli rozładowania tj. od 100 % do 0 % stanu naładowania, lub 3 lata eksploatacji licząc od chwili odbioru technicznego przez PKT, w zależności co nastąpi wcześniej. Za koniec żywotności uważa się sytuację, gdy pojemność energetyczna zasobnika spadnie poniżej 80 % znamionowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zasobnik ma trafić do Gdyni do 18 grudnia. Ma on zostać objęty dwuletnią gwarancją na usterki sprzętowe oraz trzyletnią na wady programowe. Na oferty PKT czeka do 16 marca. Jedynym kryterium oceny jest cena.
„