Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

PKS-y pojadą za pociągi ŁKA w województwie łódzkim

infobus
03.11.2021 13:00
Znamy przewoźników, którzy będą obsługiwali autobusową komunikację zastępczą za pociągi w województwie łódzkim w okresie od 7 listopada do 11 grudnia.

Autobusy pojawią się na trasach w przebiegu linii kolejowych nr 3, 11, 15, 532, 1, 534, 25, 18, 16, 14.

TRZY ZADANIA + OPCJA

Przypomnijmy, że organizacją ZKA zajęła się Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Zamówienie zostało podzielone na trzy części:

  1. część I – zastępcza komunikacja autobusowa na liniach nr 3, 11, 15, 532, 1, 534, 25 w relacjach:
    • Kutno – Skierniewice – Kutno,
    • Kutno – Łowicz Główny – Kutno,
    • Łowicz Główny – Skierniewice – Łowicz Główny,
    • Łowicz Główny – Domaniewice – Łowicz Główny,
    • Koluszki – Skierniewice – Koluszki,
    • Koluszki – Tomaszów Mazowiecki – Koluszki.
  2. część II – zastępcza komunikacja autobusowa na liniach nr 18, 16, 15, 25 w relacjach:
    • Ostrowy – Zgierz – Ostrowy,
    • Kutno – Zgierz – Kutno,
    • Ozorków – Zgierz – Ozorków,
    • Łódź Kaliska – Zgierz,
    • Łódź Pabianicka – Zgierz,
    • Zgierz – Łęczyca – Zgierz.
  3. część III – zastępcza komunikacja autobusowa na linii nr 14 w relacji:
    • Zduńska Wola – Sieradz – Zduńska Wola.

ŁKA zastrzegło sobie możliwość zrealizowania prawa opcji, które polegać ma na zwiększeniu wartości zamówienia na świadczenie usług zastępczej komunikacji autobusowej o maksymalnie: 5 % wartości - dla części I i II zamówienia oraz 20% wartości – dla części III zamówienia.

TRZECH ZWYCIĘZCÓW

W zadaniu nr 1 oferty złożyli:

  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków,
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Skierniewicach sp. z o.o.,

Do zadania nr 2 stanęło trzech oferentów:

  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków,
  • PKS Łęczyca sp. z o.o.,
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sieradz sp. z o.o.

Z kolei zadaniem nr 3 były zainteresowane dwa podmioty:

  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków,
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sieradz Sp. z o.o.

ŁKA nie podało cen złożonych ofert. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpił wyłącznie w oparciu o kryterium najniższej ceny. Poszczególne zadania wygrały PKSy w następującym składzie:

  • w zadaniu nr 1 zwycięzcą ogłoszono - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Skierniewicach sp. z o.o.,
  • w zadaniu nr 2 najkorzystniejszą ofertę złożył - PKS Łęczyca sp. z o.o.,
  • w zadaniu nr 3 wygrało - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sieradz sp. z o.o.

TABOR AUTOBUSOWY

Przewoźnicy, którzy zostali wybrani do obsługi ZKA w poszczególnych zadaniach muszą wykazać, że dysponują odpowiednim taborem autobusowym:

  • dla części I zamówienia - co najmniej 12 autobusów, o pojemności minimum 28 miejsc siedzących (w tym 2 autobusy na okoliczność realizacji prawa opcji),
  • dla części II zamówienia - co najmniej 9 autobusów o pojemności minimum 50 miejsc siedzących, (w tym 2 autobusy na okoliczność realizacji prawa opcji),
  • dla części III zamówienia - co najmniej 3 autobusy o pojemności minimum 50 miejsc siedzących, (w tym 1 autobus na okoliczność realizacji prawa opcji).

Wybrani wykonawcy będą świadczyli usługi za pomocą autobusów standardowych - co według ŁKA oznacza pojazd drogowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób, wyposażony w półki na bagaż podręczny w części pasażerskiej oraz posiadający wydzieloną przestrzeń bagażową na większy bagaż podróżnego, znajdującą się, w zależności od konstrukcji pojazdu, pod pokładem pasażerskim lub z tyłu pojazdu), spełniających następujące wymagania:

  • sprawne: klimatyzacja całopojazdowa i wentylacja naturalna, ogrzewanie całopojazdowe (w trakcie realizacji usług temperatura wewnętrzna w pojeździe powinna wynosić min. 18 stopni),
  • antypoślizgowa podłoga,
  • wyposażony w kasę fiskalną, za pomocą której będzie prowadzona sprzedaż biletów ŁKA.