PKS-y pojadą za pociągi ŁKA w województwie łódzkim
Znamy przewoźników, którzy będą obsługiwali autobusową komunikację zastępczą za pociągi w województwie łódzkim w okresie od 7 listopada do 11 grudnia.
Autobusy pojawią się na trasach w przebiegu linii kolejowych nr 3, 11, 15, 532, 1, 534, 25, 18, 16, 14.
TRZY ZADANIA + OPCJA
Przypomnijmy, że organizacją ZKA zajęła się Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Zamówienie zostało podzielone na trzy części:
- część I – zastępcza komunikacja autobusowa na liniach nr 3, 11, 15, 532, 1, 534, 25 w relacjach:
- Kutno – Skierniewice – Kutno,
- Kutno – Łowicz Główny – Kutno,
- Łowicz Główny – Skierniewice – Łowicz Główny,
- Łowicz Główny – Domaniewice – Łowicz Główny,
- Koluszki – Skierniewice – Koluszki,
- Koluszki – Tomaszów Mazowiecki – Koluszki.
- część II – zastępcza komunikacja autobusowa na liniach nr 18, 16, 15, 25 w relacjach:
- Ostrowy – Zgierz – Ostrowy,
- Kutno – Zgierz – Kutno,
- Ozorków – Zgierz – Ozorków,
- Łódź Kaliska – Zgierz,
- Łódź Pabianicka – Zgierz,
- Zgierz – Łęczyca – Zgierz.
- część III – zastępcza komunikacja autobusowa na linii nr 14 w relacji:
- Zduńska Wola – Sieradz – Zduńska Wola.
ŁKA zastrzegło sobie możliwość zrealizowania prawa opcji, które polegać ma na zwiększeniu wartości zamówienia na świadczenie usług zastępczej komunikacji autobusowej o maksymalnie: 5 % wartości - dla części I i II zamówienia oraz 20% wartości – dla części III zamówienia.
TRZECH ZWYCIĘZCÓW
W zadaniu nr 1 oferty złożyli:
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Skierniewicach sp. z o.o.,
Do zadania nr 2 stanęło trzech oferentów:
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków,
- PKS Łęczyca sp. z o.o.,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sieradz sp. z o.o.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei zadaniem nr 3 były zainteresowane dwa podmioty:
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sieradz Sp. z o.o.
ŁKA nie podało cen złożonych ofert. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpił wyłącznie w oparciu o kryterium najniższej ceny. Poszczególne zadania wygrały PKSy w następującym składzie:
- w zadaniu nr 1 zwycięzcą ogłoszono - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Skierniewicach sp. z o.o.,
- w zadaniu nr 2 najkorzystniejszą ofertę złożył - PKS Łęczyca sp. z o.o.,
- w zadaniu nr 3 wygrało - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sieradz sp. z o.o.
TABOR AUTOBUSOWY
Przewoźnicy, którzy zostali wybrani do obsługi ZKA w poszczególnych zadaniach muszą wykazać, że dysponują odpowiednim taborem autobusowym:
- dla części I zamówienia - co najmniej 12 autobusów, o pojemności minimum 28 miejsc siedzących (w tym 2 autobusy na okoliczność realizacji prawa opcji),
- dla części II zamówienia - co najmniej 9 autobusów o pojemności minimum 50 miejsc siedzących, (w tym 2 autobusy na okoliczność realizacji prawa opcji),
- dla części III zamówienia - co najmniej 3 autobusy o pojemności minimum 50 miejsc siedzących, (w tym 1 autobus na okoliczność realizacji prawa opcji).
Wybrani wykonawcy będą świadczyli usługi za pomocą autobusów standardowych - co według ŁKA oznacza pojazd drogowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób, wyposażony w półki na bagaż podręczny w części pasażerskiej oraz posiadający wydzieloną przestrzeń bagażową na większy bagaż podróżnego, znajdującą się, w zależności od konstrukcji pojazdu, pod pokładem pasażerskim lub z tyłu pojazdu), spełniających następujące wymagania:
- sprawne: klimatyzacja całopojazdowa i wentylacja naturalna, ogrzewanie całopojazdowe (w trakcie realizacji usług temperatura wewnętrzna w pojeździe powinna wynosić min. 18 stopni),
- antypoślizgowa podłoga,
- wyposażony w kasę fiskalną, za pomocą której będzie prowadzona sprzedaż biletów ŁKA.