Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

PKS-y do prywatyzacji

infobus
07.04.2004 19:43

Jelcz T120 w barwach PKS DębicaAutosan H10-11 w barwach PKS Jarosław na dworcu w RzeszowieAutobusy na dworcu PKS Stalowa Wola
Autobusy PKS Rzeszów na dworcu podmiejskim w Rzeszowie

Aż 210 pozycji liczy lista projektów prywatyzacyjnych, których próbę zamknięcia chce podjąć w tym roku Minister Skarbu. Oprócz takich gigantów jak np.: BP (30 proc.), Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG), wielkopolski dystrybutor energii elektrycznej Enea (do 80 proc.), Południowy Koncern Energetyczny (30 proc.), proces prywatyzacyjny będzie dotyczył także małych spółek, w tym przedsiębiorstw PKS. Obecnie Minister Skarbu Państwa wykonuje funkcje właścicielskie wobec 47 spółek powstałych w wyniku komercjalizacji Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), a w roku 2004 planowana jest indywidualna prywatyzacja 9 spółek Komunikacji Samochodowej. Są to:

1. PKSiS Oświęcim S.A.

2. PKS Stalowa Wola S.A.

3. PKS Rzeszów S.A.

4. PKS Krosno S.A.

5. PKS Jarosław S.A.

6. PKS Dębica S.A.

7. PKS Zielona Góra Sp. Z o.o.

8. PKS Sp. Z o.o. w Przemyśl

9. Polbus PKS Sp. Z o.o. we Wrocławiu

Na liście tej znalazło się aż siedem PKS-ów z Podkarpacia: Rzeszów, Dębica, Stalowa Wola, Jarosław, Krosno, Przemyśl i Tarnobrzeg. Dzięki prywatyzacji, a dokładnie mówiąc ? pakietowi inwestycyjnemu jest szansa, że zostanie odnowiony przede wszystkim tabor, którego średnia wieku w niektórych przedsiębiorstwach przekracza 10 lat. Oprócz taboru wniesiony do spółek kapitał zostanie przeznaczony na inne inwestycje. Np. w Rzeszowie planuje się rozbudować dworzec PKS. W przypadku pierwszych sześciu wymienionych PKS-ów inwestor zostanie dopiero wyłoniony. Natomiast PKS Tarnobrzeg już zna swojego przyszłego inwestora. Będzie to Orbis Transport Spółka z .o., który w ciągu 3 lat ma przeznaczyć 3 mln zł na zakup nowego taboru, który obecnie liczy 140 pojazdów.