PKS Szczecin z kontraktem na gryfińskie linie. Na okres pięciu lat
30 grudnia Gmina Gryfino dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na obsługę komunikacji lokalnej w latach 2023-2027.
Oprócz gminnych przewozów pasażerskich, w skład zamówienia wchodzi także obsługa komunikacji miejskiej na trasie Radziszewo – Szczecin. O komunikacyjnych zmianach i darmowej komunikacji w Gryfinie pisaliśmy w TransInfo już wcześniej. Kontrakt wygrał dotychczasowy operator - PKS Szczecin, który jako jedyny złożył gminie ofertę.
ZAKRES ZAMÓWIENIA
Urzędnicy ogłosili przetarg, w którym podzielili zamówienie na dwa zakresy (nie są to jednocześnie części przetargu). Łącznie do obsadzenia jest 8 linii. Do pierwszego zakresu jaki wyodrębniła gmina wchodzi jedna linia:
- linia 1 - Radziszewo – Szczecin Zdroje, przez: Szczecin Podjuchy. Zakres numer 2, obejmuje 7 linii komunikacyjnych:
- linia 2 - Nowe Czarnowo (Dolna Odra) – Radziszewo, przez: Pniewo – Gryfino – Daleszewo,
- linia 3 - Gryfino – Gryfino, przez: Żabnica – Stare Brynki – Chlebowo – Gardno,
- linia 4 - Gryfino – Gryfino, przez: Gardno – Sobieradz – Chwarstnica,
- linia 5 - Gryfino – Sobiemyśl, przez: Chwarstnica – Borzym – Dołgie,
- linia 6 - Gryfino – Gryfino, przez: Krajnik – Nowe Czarnowo – Pniewo,
- linia 7 - Gryfino – Gryfino, przez: Wirówek – Bartkowo – Chwarstnica,
- linia 8 - Gryfino – Steklno, przez: Pniewo.
W ramach linii komunikacyjnych wskazanych powyżej zamawiający przewiduje do realizacji 116 kursów autobusowych. Usługi przewozowe na liniach komunikacyjnych wykonywane są w dni powszednie, soboty, niedziele i święta. Szacunkowa liczba wozokilometrów, zaplanowana do wykonania w okresie realizacji przedmiotu zamówienia, wynosi 2 946 606.
Gmina wymaga, aby przewoźnik dysponował: minimum 8 autobusami przegubowymi (co najmniej trzydrzwiowymi), o liczbie miejsc ogółem co najmniej 140, przynajmniej 12 autobusami dwudrzwiowymi, o liczbie miejsc ogółem co najmniej 50, co najmniej 6 autobusami dwudrzwiowymi, o liczbie miejsc ogółem co najmniej 90, minimum 2 autobusami (busami), o liczbie miejsc siedzących co najmniej 17.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jedna oferta
W postępowaniu wzięła udział tylko firma Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinie, czyli dotychczasowy operator lokalnej komunikacji (z rocznymi kontraktami), która zaproponowała sumę 33.591.308,40 PLN brutto. Z kolei kwota jaką gmina zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosiła
43.000.000,00 zł brutto, czyli Gryfino poczyniło spore oszczędności.
W tej sytuacji wybór najkorzystniejszej oferty był już tylko formalnością. PKS zgarnął pełną pule punktów w dwóch kryteriach:
- „cena” – 60%,
- „posiadanie całodobowego serwisu pojazdów lub współpraca z zewnętrznym serwisem 24 h (umowa)” – 20%
Natomiast w punkcie „średni rok produkcji pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia” – gdzie PKS Szczecin zadeklarował 12 lat, przewoźnik otrzymał 6 pkt. i łącznie otrzymał 86 pkt.