PKS Rzeszów anuluje przetarg na autobusy CNG. Iveco za drogie
17 maja Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie unieważniło przetarg na zakup trzech nowych autobusów międzymiastowych klasy MAXI zasilanych CNG.
Powód tej decyzji jest jeden: cena najkorzystniejszej oferty w wysokości 4.989.475,00 PLN brutto, przewyższa kwotę przeznaczoną przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia w wysokości 3 756 641 PLN brutto. O tym kontrakcie pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
Jedna oferta
Po autobusach klasy MIDI z silnikami diesla, teraz w zakupach PKS Rzeszów mamy powrót do trendu zainicjowanego w zeszłym roku, kiedy firma kupiła swoje pierwsze autobusy gazowe – jednego Iveco Crossway 12 Line LE CNG i jednego Isuzu Citiport 12 LF CNG.
Teraz PKS wziął na celownik pojazdy międzymiastowe o parametrach:
- długość - od 12000 mm do 13000 mm
- szerokość całkowita w przedziale - 2350-2550 mm
- wysokość całkowita (z urządzeniem klimatyzacyjnym i zbiornikami gazu) - maksymalnie 3400 mm
- rozstaw osi w przedziale - 5000-7000 mm
- max DMC - 18000 kg
- liczba miejsc do przewozu pasażerów - liczba miejsc ogółem: minimum 60 miejsc / liczba miejsc siedzących: minimum 48 plus miejsce na wózek inwalidzki i wózek dziecięcy
- silnik - spalinowy zasilany CNG umiejscowiony z tyłu pojazdu, moc (kW): minimum 250 kW, pojemność (dm 3): od 8 do 9 ,
- maksymalny moment: minimum 1500 Nm, spełniający normę czystości spalin EURO 6 step E.
JEDNA OFERTA
10 maja PKS Rzeszów otrzymał jedną ofertę - od ABP Bus & Coach ze Słupska na sumę 4.989.475,00 PLN brutto / 4.056.482 PLN netto, co daje jednostkową cenę modelu Iveco Crossway 12 LE CNG na poziomie 1.352.161 PLN netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei PKS Rzeszów chciał przeznaczyć na realizację tego zamówienia kwotę 3.756.641 zł brutto.
To oznacza, że w budżecie brakuje ok. 1,2 mln do propozycji Iveco. Sporo - tym bardziej, że miał to być kontrakt finansowany z własnego portfela. Dlatego zamówienie zostało anulowane, a my czekamy na powtórkę. Może pojawi się ktoś jeszcze?
Przypomnijmy, że gazowe pojazdy miały przyjechać do bazy przewoźnika w ciągu 10 m-cy od podpisania umowy.