PKS Polonus podsumowuje wakacje 2016
O niemal 3 proc. wzrosła w sezonie wakacyjnym 2016 ?względem lipca i sierpnia 2015 roku ? liczba pasażerów PKS Polonus, polskiegoprzewoźnika autokarowego, realizującego w okresie letnim 35 krajowych połączeńdalekobieżnych oraz międzynarodowe kursy do Lwowa i Drohobycza.
Gdzie najwięcej?
Rekordowy, bo ok. 50 proc. wzrost frekwencji polskiprzewoźnik odnotował na trasie do Lwowa. O ok. 13 proc. pasażerów więcej ? wporównaniu do poprzedniego sezonu urlopowego ? PKS Polonus przewiózł na kursachnadmorskich. Największe wzrosty miały miejsce na trasach do: Krynicy Morskiej,Władysławowa, Jastrzębiej Góry, Karwi Dębek i Łeby. Dużym powodzeniem cieszyłsię również nowy, sezonowy kurs do Kołobrzegu.
Latem 2016 roku o ok. 11 proc. zwiększyła się również ?względem ubiegłorocznych wakacji ? liczba pasażerów podróżujących autokaramiPKS Polonus na Warmię i Mazury. Najbardziej obleganymi kierunkami były:Ruciane-Nida, Mikołajki, Giżycko, Ryn i Gołdap.
Jednocześnie PKS Polonus odnotował duże zainteresowaniekursami w polskie góry. Liczba pasażerów wybierających jako wakacyjny celKudowę-Zdrój wzrosła o ok. 10 proc., a turystów podróżujących do Krynicy-Zdrójo ok. 8 proc. Z kolei w przypadku trasy Warszawa ? Zakopane ? Warszawa,frekwencja zwiększyła się względem poprzedniego sezonu wakacyjnego o ok. 7proc.
Skąd ten wzrost?
? ?PKS Polonuszamknął ? wbrew pozorom trudny dla całej branży przewozów autokarowych ? sezonwakacyjny, osiągając po raz kolejny wyniki znacząco lepsze niż wskaźniki itrendy widoczne w całej branży. Wzrost frekwencji na większości wakacyjnychkursów to zasługa nie tylko strategicznie przemyślanych tras, które cieszą siędużym powodzeniem, ale również akcji promocyjnych i usług dodanych,podnoszących komfort podróży, przy jednocześnie konkurencyjnej cenie biletów? ? mówi Andrzej Padziński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PKS Polonus.
Wzrost liczby podróżnych korzystających z usług PKS Polonusto między innymi efekt zmian wprowadzanych do sezonowego rozkładu jazdy orazdodatkowego kursu do Lwowa. Wzmożone zainteresowanie ofertą PKS Polonus byłorównież wynikiem zwiększenia floty o 7 nowych i używanych autokarów oraz udanejwspółpracy z regionalnymi przewoźnikami ? PKS Elbląg i PKS Radzyń Podlaski natrasach z Warszawy do Krynicy Morskiej, Kołobrzegu, Łeby, Darłówka, Grudziądzai Giżycka oraz w relacjach powrotnych z tych miejscowości.
Podróżni chętniej korzystali z usług polskiego przewoźnikatakże dzięki wprowadzeniu udogodnień w zakresie zakupu biletów, rezerwacjimiejsc oraz możliwości zmiany terminu podróży w systemie online, jak teżwakacyjnym akcjom promocyjnym: ?5-10-15 zł? oraz ?Tanie powroty?.
? „Niemal w każdym tygodniu docierają do nas informacje ozamknięciu kolejnych tras przez innych przewoźników, którzy jeszcze kilkamiesięcy temu zapowiadali wielką ekspansję na rynku przewozów autokarowych. Tymbardziej cieszy nas fakt, że PKS Polonus jako jeden z nielicznych przewoźnikówpodejmuje nowe projekty i otwiera nowe linie komunikacyjne. Oczywiście niektórez sukcesem, jak też takie, które wymagają modernizacji. Jednak bilansoferowanych przez nas połączeń oraz realizowanych wozokilometrów ma tendencjęwzrostową ? dodaje Andrzej Padziński.
Taborowe wzmocnienia
W II półroczu 2016 roku PKS Polonus planuje przede wszystkimustabilizowanie wprowadzonych do rozkładu jazdy połączeń. Już w październiku2016 przewoźnik wdroży kolejne rozwiązania rozszerzające możliwości zakupubiletów, pozwalające na lepsze zarządzanie sprzedażą w różnych kanałachdystrybucji.
Ponadto, spółka zakłada, że w ciągu najbliższych 2-3 latdokupi co najmniej 10 nowych i używanych autokarów wysokiej pojemności. Pozwolito na zwiększenie udziału pojazdów o pojemności powyżej 57 osób w taborze PKSPolonus do co najmniej połowy posiadanej floty, którą aktualnie tworzy 40nowoczesnych, komfortowych i bezpiecznych pojazdów, które obsłużą w 2016 rokuna trasach krajowych i międzynarodowych około 1 mln pasażerów.
? „Na rynku przewozów autokarowych tylko podnoszeniestandardu pojazdów, jakości obsługi oraz podejmowanie nowych projektów iaktywnych działań inwestycyjnych daje szansę na sukces rynkowy w dłuższej perspektywie.Zwłaszcza w branży o trendzie spadkowym, zarówno pod katem liczby przewożonychpasażerów, jak i średnich cen biletów ? podkreśla Andrzej Padziński.
„