Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

PKS Polonus i DworzecOnline w rynkowej ofensywie!

infobus
21.03.2018 11:20

Bilety w sieci saloników RUCHu i aplikacji mobilnejSkyCash, nowe połączenia międzynarodowe we współpracy z Sindbadem oraz umowa zMDA Kraków i MDA Nowy Sącz. To tylko część elementów nowej strategii PKSPolonus i DworzecOnline!

Rozszerzenie i dywersyfikacja sieci sprzedaży biletów –tak tradycyjnej, jak i online – nowe, międzynarodowe i krajowe kierunki naplatformie DworzecOnline.pl oraz kolejny etap odmładzania floty – to początekintensywnych zmian konsolidacji ofert przewozowych, które wdrażają PKS Polonusi DworzecOnline.pl, konkurując na rynku przewozów autobusowych z międzynarodowymigigantami.

Współpraca z kolejnymi partnerami ma być jedną z dróg dorealizacji strategicznych celów biznesowo-operacyjnych i sprzedażowych PKSPolonus oraz DworzecOnline.pl na 2018 rok, które zakładają m.in.:

  • rozbudowęfunkcjonalną platformy DworzecOnline.pl

  • integracjędworcowych systemów sprzedaży różnych przewoźników

  • rozwójkanałów dystrybucji biletów

  • konsolidacjęszerokiej oferty przewozowej

Dodatkowo PKS Polonus realizować będzie przygotowania doinwestycji na Dworcu Zachodnim oraz rozpocznie kolejny etap modernizacjitaboru, inwestując na przestrzeni najbliższych dziewięciu miesięcy w zakup 7nowych autokarów przeznaczonych do komunikacji dalekobieżnej, w tymmiędzynarodowej. Wdrożenie przyjętej strategii rozwoju może przynieść Polonusowina koniec 2018 roku dalsze wzrosty, jak chociażby 5-8 proc. wzrost liczbypasażerów, mimo systematycznie malejącego rynku przewozów autobusowych.Przewoźnik nie wyklucza, że sprzedaż biletów PKS Polonus oraz biletów innychprzewoźników, wykorzystujących platformę Dworzec Online.pl do wielokanałowejsprzedaży biletów, przekroczy łącznie w 2018 roku 5 mln szt.

„Budowa atrakcyjnej oferty krajowych i międzynarodowychpołączeń autobusowych, dostępnych w zintegrowanych systemach i kanałachsprzedaży to główny cel operacyjno-biznesowy, jaki postawiliśmy sobie na 2018rok. W związku z tym, że bliska jest nam idea współpracy podmiotów dworcowychoraz krajowych przewoźników autobusowych, chcemy dążyć do budowy jednej,wspólnej sieci sprzedaży połączeń autobusowych. Taka sieć współpracującychpodmiotów daje szerokie możliwości działającym w jej ramach przewoźnikom idworcom oraz buduje spójny system informacji pasażerskiej o rozkładach jazdy,cenach i dostępnych miejscach w realizowanych połączeniach autobusowych,również z możliwością wyszukania i zakupu biletów na połączenia z przesiadką,obsługiwane przez rożnych przewoźników. Działając wspólnie możemy bowiem jakoprzewoźnicy zdziałać znacznie więcej niż tocząc branżową walkę” – zapewniaMaciej Acedański, prezes zarządu PKS Polonus.

Jeszcze w marcu 2018 roku zakup biletów na ponad 2 500kursów do około 2 800 miejscowości na terenie Polski i 20 krajów europejskich –dostępnych równolegle na platformie DworzecOnline.pl – umożliwi podróżnymaplikacja mobilna SkyCash. Dzięki współpracy operatorów, bilety autobusowe,podobnie jak bilety PKP Intercity, będzie można kupić z poziomu telefonukomórkowego, zyskując jednocześnie dostęp do faktury oraz innychfunkcjonalności oferowanych przez poszczególnych przewoźników.

Z kolei tradycyjną sieć sprzedaży biletów PKP Polonusoraz ponad 210 innych przewoźników krajowych i międzynarodowych –zintegrowanych w systemie DworzecOnline.pl – uzupełnić może ponad 2 000saloników prasowych, działających pod marką RUCH. Nawiązana współpraca zakładawstępnie rozpoczęcie sprzedaży biletów autobusowych w kioskach na tereniecałego kraju jeszcze w I połowie 2018 roku.

W ramach dywersyfikacji kanałów sprzedaży i rozszerzaniasiatki połączeń oraz kontynuacji procesu integracji ofert różnych przewoźników– realizowanej przez PKS Polonus od momentu uruchomienia w 2015 roku platformysprzedażowej DworzecOnline.pl – przełomowym momentem w rozwoju ofertymiędzynarodowej stanie się również połączenie systemów sprzedażowych PKSPolonus, DworzecOnline.pl i platformy Sindbad, planowane na czerwiec 2018 roku.

Dzięki współpracy z Sindbadem – jedną z największych firmprzewozowych w Europie – oferta dostępna na platformie DworzecOnline.plrozszerzona zostanie o co najmniej 700 miast w całej Europie, do którychdotrzeć będzie można z około 200 miejscowości w kraju ponad 300 autokaramiznajdującymi się we flocie przewoźnika. Natomiast podróżni korzystający zwyszukiwarki na stronie www.sindbad.pl zyskają dostęp do pełnej oferty kursówoferowanych przez ponad 200 krajowych i 70 międzynarodowych przewoźników,realizujących ponad 2 000 kursów krajowych i 500 zagranicznych, w tym do ponad2 500 miejscowości na terenie Polski i 300 miejscowości w ponad 20 krajachEuropy Wschodniej, Środkowej i Zachodniej, w ramach globalnej siatki połączeńoferowanych przez PKS Polonus i przewoźników zintegrowanych na platformieDworzecOnline.pl.

Istotnym elementem konsolidacji rynku jest teżzacieśnienie współpracy między systemami sprzedażowymi głównych dworcówautobusowych w Polsce, co pozwoli na integrację ofert przewozowych orazefektywniejsze zarządzanie dostępnymi w sprzedaży – na różnych dworcach –miejscami na kursy wszystkich współpracujących przewoźników.

Tym samym, nawiązanie ścisłej współpracy między dwomanajwiększymi dworcami autobusowymi w Polsce – krakowskim MDA i warszawskimDworcem Zachodnim, do których dołącza dworzec MDA Nowy Sącz oraz Dworzec PKS wElblągu, jest silnym impulsem do dalszej integracji ofert przewozowych izacieśniania współpracy dworcowej na głównych węzłach przesiadkowych w Polsce.

Możliwość sprzedaży biletów na kursy łączone różnychprzewoźników, wzajemna koordynacja uzgadnianych rozkładów jazdy i koordynacjasprzedaży wolnych miejsc w autobusach to element, który ucieszy nie tylkoprzewoźników, ale i wielu pasażerów gubiących się w wielu niepołączonych dotądserwisach sprzedaży biletów.

Małopolskie dworce realizują dziennie niemal 2 000operacji dworcowych, sprzedając każdego dnia niemal 3 500 biletów i obsługującrocznie ponad 10,5 mln pasażerów. Głównym założeniem kooperacji jestzwiększenie dostępnej liczby połączeń oferowanych w każdym z połączonychsystemów i zebranie pełnej informacji dotyczącej: wszystkich wolnych miejsc uprzewoźników, realizowanych przez nich kursów i możliwych przesiadek. Tosprawi, że pasażerowie zyskają wreszcie pełną i wiarygodną informację omożliwościach zakupu biletów na podróże autobusowe w Polsce, dostępne w oferciewszystkich współpracujących podmiotów.

„Udostępnienie całej oferty przewozowej Dworca Online waplikacji SkyCash, z której korzysta ok. 2 mln użytkowników, współpracaoperacyjna z MDA Kraków i MDA Nowy Sącz, a do tego wspólny rozkład kursówmiędzynarodowych – oparty na integracji systemów sprzedażowych – z sieciąSindbad czy podjęcie działań zmierzających do uruchomienia sprzedaży w siecisaloników prasowych RUCH, mogą przynieść znacznie lepsze i szybsze efektysprzedażowe niż uruchamianie nowych tras i połączeń na już bardzo trudnym ikonkurencyjnym rynku” – dodaje Maciej Acedański, prezes zarządu PKS Polonus iDworzecOnline.pl.

Poza realizacją bieżących projektów sprzedażowych irozszerzaniem współpracy z nowymi przewoźnikami oraz partnerami logistycznymi,państwowy operator zadbał też o zmianę logo. Odświeżony znak firmowy Polonusautrzymany został w dotychczasowych, narodowych barwach, nawiązujących do ponad70-letniej tradycji na krajowym rynku przewozów. Pozostawiony w logo orzełpozwala z dumą i optymizmem patrzeć w przyszłość oraz zachęca do dynamizmu iodwagi w działaniu. Z kolei hasło #ŁączymyPolskę ma odzwierciedlać ideęstworzenia najszerszej oferty przewozowej w kraju i atrakcyjnej sieci połączeńmiędzynarodowych w ramach platformy DworzecOnline.pl, integrującej polskichprzewoźników autobusowych.

DworzecOnline.pl
DworzecOnline.pl to nowoczesny portal sprzedaży biletów,krajowych i międzynarodowych, system do wielokanałowego zarządzania ofertaprzewozowa i dworcową oraz portal usługowy dla przewoźników i podmiotówdworcowych. Serwis został stworzony i jest zarządzany przez PKS Polonus – polskiegoprzewoźnika autobusowego świadczącego usługi transportu osób w regularnejkomunikacji lokalnej, dalekobieżnej i międzynarodowej, obsługującegocałorocznie i sezonowo blisko 40 połączeń, z których korzysta rocznie ponad 2mln pasażerów.

Platformę DworzecOnline.pl wyróżnia szeroka oferta tras ikursów, realizowanych przez rodzime PKSy oraz znaczących, niezależnychkrajowych i międzynarodowych przewoźników autobusowych, jak np. Agat, Albatros, Arriva, Inter, Leo Express, Mobilis, ModlinBus, Neobus,OKbus, Uni-Bus czy Żak Express. W serwisie dostępnych jest ponad 2500połączeń dziennie, wykonywanych przez ponad 200 przewoźników, których autobusydocierają do ponad 2800 miejscowości w kraju i za granicą.

Pasażerowie kupujący bilety w serwisie DworzecOnline.plmają ponadto do dyspozycji szereg funkcjonalności ułatwiających i obniżającychkoszty podróży. Wybór miejsca, bezpłatna opcja zmiany daty wyjazdu na wybranychkursach, zwrot biletów czy samodzielne generowanie faktury – to tylko niektórez udogodnień dostępnych w procesie zakupowym na www.DworzecOnline.pl. Pakietpodróżnika uzupełniają: wprowadzane właśnie mechanizmy oceny podróży iprzewoźnika mobilny rozkład jazdy, geolokalizacja autobusów, atrakcyjne cenybiletów, stałe i okazjonalne promocje, a także program lojalnościowy PKSPOLONUS – Pasażer Plus, pozwalający na gromadzenie punktów zamiennych nabilety.

Więcej informacji na: www.DworzecOnline.pl

PKS Polonus
PKS Polonus S.A. to spółka Skarbu Państwa świadczącausługi transportu osób w regularnej komunikacji lokalnej, dalekobieżnej imiędzynarodowej. Przewoźnik obsługuje całorocznie i sezonowo blisko 40połączeń, łącząc główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Z usług PKSPolonus – realizowanych w oparciu o bazy transportowe w Warszawie, Nowym DworzeMazowieckim i Piasecznie – korzysta rocznie ponad 2 mln pasażerów.

Oferta polskiego przewoźnika skierowana jest do osób,które chcą komfortowo i bezpiecznie, a jednocześnie tanio podróżować. PKSPolonus posiada w ciągłej sprzedaży promocyjne pule biletów w cenach 5zł, 10złi 15zł oraz zapewnia zniżki do 30% na bilet powrotny czy stały rabat 50% dladzieci i uczniów w wieku do13 lat.

Ponadto, pasażerowie PKS Polonus, kupujący bilety onlineza pośrednictwem platform: www.pkspolonus.pl i www.dworzeconline.pl mogąskorzystać z unikalnego rozwiązania, jakim jest możliwość wyboru miejsca wautokarze oraz opcja zmiany daty wyjazdu w przypadku już zakupionych biletów.

Jednocześnie PKS Polonus – jako jeden z pierwszychprzewoźników – oferuje podróżnym dostęp do WiFi i gniazd zasilania w całejflocie oraz prezentuje geolokalizację wszystkich pojazdów na trasie zapośrednictwem strony www.pkspolonus.pl.

Najpopularniejsze kierunki całoroczne, obsługiwane przezPKS Polonus, to linie do: Szklarskiej Poręby, Kudowy-Zdroju, Krynicy-Zdroju,Kętrzyna, Mrągowa, Gołdapi, Szczawnicy, Koszalina, Olsztyna, Sandomierza iInowrocławia. Najpopularniejsze miejscowości sezonowe, z których korzystająpasażerowie PKS Polonus to: Kołobrzeg, Darłowo, Mielno, Łeba, Dębki, Karwia,Jastrzębia Góra, Władysławowo, Krynica Morska, Giżycko czy Mikołajki. Wkomunikacji międzynarodowej Polonus obsługuje linie do: Lwowa, Truskawca iDrohobycza w Ukrainie.

Bilety na wybrane połączenia PKS Polonus można kupić w60-dniowej przedsprzedaży: w kasach dworcowych PKS, w punktach sprzedażyagencyjnej Polonus w całym kraju oraz online – na stronie www.pkspolonus.pl iwww.dworzeconline.pl. Bilety na bieżące kursy dostępne są również u kierowcy wmiarę wolnych miejsc. Przewoźnik obsługuje zarówno rezerwacje indywidualne, jaki grupowe.