PKS Lubin z liniowym kontraktem na cztery lata
11 lutego Powiat Lubiński poinformował o wybraniu najkorzystniejszej oferty w przetargu na obsługę liniową na okres czterech lat.
Nie było to trudne zadanie, gdyż o to zamówienie ubiegała się tylko jedna firma – PKS Lubin. Natomiast największe wyznawanie postawiono przez skarbnikiem, który musiał znaleźć brakującą kwotę w autobusowym budżecie i to mu się udało.
PRAWIE 10 MLN WZKM
Trzy tygodnie temu – 25 stycznia, miało miejsce otwarcie oferty w przetargu na świadczenie przewozów od dnia 1 lipca 2021 roku do dnia 30 czerwca 2025 roku. Planowana liczba wozokilometrów w tym kontrakcie to 9 146 411 wzkm. Dodatkowo wykonawca będzie zobowiązany do utrzymania systemu GPS pozwalającego na lokalizację pojazdów wykonawcy świadczącego usługi przewozu, w tym w szczególności zakupu odpowiednich urządzeń, a także bieżącej modernizacji systemu GPS.
Lubiński powiat miał określone wymagania względem taboru, który ma być przeznaczony do przewozów. Wykonawca musi dysponować co najmniej 50 autobusami, z czego
- typ A – 39 sztuk (od 11,5 m do 12,5 m długości),
- typ B – 5 sztuk (od 8,9 m do 12,5 m długości),
- typ C – 6 sztuk (od 6,9 m do 8,0 m długości).
Oprócz tego, zamawiający wymaga, aby przewoźnik posiadał tabor rezerwowy w liczbie 5 sztuk. Autobusy nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż w 2011 roku ze średnią wieku dla całego taboru nieprzekraczającą 5 lat (liczoną na dzień składania ofert) oraz średnią wieku w każdym dniu świadczenia usługi nieprzekraczającą 8 lat.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szczegółowo o tych wszystkich “poza autobusowych” wytycznych pisaliśmy TUTAJ
JEDNA OFERTA
Na całość zamienia Powiat Lubiński przeznaczył sumę 85.000.000 PLN brutto.
Z kolei jedyna złożona w postępowaniu oferta – złożona przez aktualnego operatora, czyli PKS Lubin – opiewa na sumę 94.673.509,32 PLN brutto., co oznacza przekroczenie budżetu o 9.573.509 PLN brutto. Sporo. Na „biednego jednak nie trafiło” i te pieniądze się znalazły. Dlatego teraz obie strony spokojnie czekają na podpisanie umowy.
Przypomnijmy, że przewoźnik zaoferował wykonanie usługi przy wykorzystaniu 50 niskopodłogowych autobusów, co miałoby znaczenie przy większej liczbie ofert. Powiat oprócz kryterium ceny (60%), oceniał również dostosowanie pojazdów do potrzeb osób o ograniczonej zdolności ruchowej (z wagą aż 40%).