PKS Lubin wzmacnia flotę. Volvo, Scania i Karosa
We wrześniu flota lubińskiego PKS-u powiększyła się o 3autobusy miejskie. Tym razem przewoźnik postawił na używane pojazdyskandynawskich producentów.
Tabor spółki zasiliły dwa egzemplarze Volvo 7700 (B9L S7) wwersji trzy i dwu-drzwiowej. Ta ostatnia ma zwiększoną do 39 liczbę miejscsiedzących, co pozwoliło przewoźnikowi zakwalifikować pojazd do kategorii A1względem specyfikacji wykonywanych usług w ramach Lubińskich PrzewozówPasażerskich.
Pojazdy pochodzą z 2010r. lecz charakteryzują się niewielkimjak na autobusy klasy miejskiej (około 300.000 km) przebiegiem.
Trzeci z nowoprzybyłych autobusów to Scania Omnicity CN 230UB 4×2 EB. Autobus w wersji trzydrzwiowej charakteryzuje niesymetrycznośćskrzydeł ostatnich drzwi. Scania jest starsza niż jej skandynawscy bracia –została wyprodukowana w 2006r., a pierwotnym jej użytkownikiem był NorgesbussOslo Oppegard. Dodatkowym wyposażeniem są reflektory doświetlające wejścia przydrugich i trzecich drzwiach.
Wszystkie trzy opisywane autobusy są w pełni niskopodłogowe,wyposażone są w ręcznie otwierane rampy dla wózków inwalidzkich, a takżeposiadają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej połączoną z klimatyzacją kabinykierowcy zapewniając tym samym wymagania jakie stawia zamawiający usługitransportu powiatowego wobec wprowadzanego do ruchu taboru po lipcu 2016r.
Obecnie pojazdy przechodzą proces doposażania imontowane są w nich m.in. systemy informatyczne ELTE GPS wraz z terminalamioraz wizualną i głosową informacją pasażerską, a także ładowarki USB. Możnawięc spodziewać się że wraz z początkiem października br. wyruszą na regularnelinie, zastępując wycofywane z parku przewozowego ostatnie wysokopodłogoweKarosy B951E.
Transportowe umowy
Przypomnijmy iż PKS Lubin zgodnie z umową podpisaną w ubiegłymroku do lipca 2019 r. ma zapewnione wykonywanie usług transportu publicznego naliniach powiatowych w ramach bezpłatnej komunikacji w Lubinie i okolicach.Zapewne dłuższy kontrakt pozwoliłby przewoźnikowi na inwestycje w fabrycznienowe autobusy miejskie, chociaż w 2016r. tabor zasiliły trzy nowe Iveco klasyUrby.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W tym roku Lubin podpisał też list intencyjny w zakresie projektuE-Bus, który być może pozwoli już wkrótce na zakup nowego e-taboru i na ulicachLubina w przyszłych latach pojawią się autobusy elektryczne.
Wraca Karosa
To jeszcze nie wszystkie „nowości” z Lubina. W ramachodświeżenia taboru międzymiastowego, w 2016 i 2017r. lubiński PKS do obsługitzw. „RJ” zakupił 10 używanych autobusów czeskiej marki Karosa typu C955.1073 -zarówno z silnikiem Renault, jak Iveco. Pierwszym użytkownikiem tych autobusówbył francuski RTA Gauchy. Karosy już obsługują międzymiastowe trasy m.in. doChojnowa, Legnicy czy Polkowic.
„