PKS Lubin wygrywa półroczny kontrakt
14. września Miasto Lubin rozstrzygnęło przetarg na półrocznąobsługę komunikacji miejskiej. Nie było niespodzianek. W postępowaniu wziął udziałtylko jeden oferent – PKS Lubin. To firma, które obsługuje miejskie połączenia jużod wielu lat.
Należy podkreślić, że przetarg ten dotyczył obsługitransportu miejskiego i gminnego w obrębie gminy miejskiej Lubin, gminywiejskiej, a także Ścinawy i dotyczył okresu od 31.grudnia br. do końcamiesiąca czerwca 2016 r. Od przyszłego roku organizację transportu przejmie jużpowiat lubiński i to on ogłosi wieloletni przetarg (najprawdopodobniej wzoremostatnich na 10 lat) i wyłoni przewoźnika, który zajmować się będziewykonywaniem usług transportu zbiorowego na terenie całego powiatu.
W ogłoszonym niedawno przetargu określono szczegółowewymagania dotyczące autobusów jakimi dysponować ma przewoźnik. Wśródspecyfikacji znaleźć możemy m.in. zapisy określające, iż nie mogą być onewyprodukowane wcześniej niż w 2004r., zaś średni wiek pojazdów nie możeprzekraczać 7 lat. Do obsługi komunikacji przewoźnik musi dysponować 47autobusami ugrupowanych w kategoriach:
- minimum 35 autobusów kategorii A – o długości min.11,5 m i pojemności 85 osób w tym min. 29 miejsc siedzących, z czegoprzynajmniej 21 z nich musi być w pełni niskopodłogowych (brak stopni wewszystkich trzech drzwiach).
- minimum 2 autobusy kategorii A1 – o długości min. 11,5m i pojemności 75 osób w tym min. 39 miejsc siedzących – każdy z pojazdów tejkategorii musi mieć w pełni niską podłogę
- minimum 5 autobusów kategorii B – o długości min. 8,9 m i pojemności 55osób w tym min. 22 miejsc siedzących – z czego conajmniej 3 musi byćwyposażonych w niską podłogę bez stopni wejściowych w pierwszych i drugichdrzwiach oraz przestrzenią pomiędzy nimi
- minimum 5 autobusów kategorii C – o długości min. 6,9m i pojemności 28 osób w tym min. 12 miejsc siedzących – z czego każde z nichmusi posiadać obniżoną podłogę w części przeznaczonej na wózek inwalidzki lubdziecięcy i brak stopni przy drzwiach do tej części pojazdu.
Dla przypomnienia warto dodać flota lubińskiegoprzewoźnika przedstawia się następująco:
Pojazdy w pełni niskopodłogowe
– MAN Lions City w 12 metrowej, trzydrzwiowej wersji- 23 sztuki
– Irisbus Citelis 12 M – 5 sztuk
– Neoplan Centroliner N4516 – 5 sztuk
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazdy z obniżoną podłogą w jednych drzwiach iczęścią przeznaczoną na wózek inwalidzki
– Iveco Daily Kapena Urby – 5 sztuk
Pojazdy wysokopodłogowe
– Karosa B951E – 8 sztuk
– MAN SL 223 – 2 sztuki
W sierpniu na baza PKS Lubin powiększyła się o 5używanych pojazdów Neoplan Centroliner N4516, które mają bardzo wygodne fotele,odskokowe drzwi środkowe i tylne, zewnętrzne reflektory oświetlające wejście dopojazdu w drzwiach drugich i trzecich, a także platformę wjazdową dla wózkówinwalidzkich w przednich drzwiach pojazdu. Miejsce do zadokowania wózkaznajduje się po prawej stronie pojazdu pomiędzy przednimi i środkowymidrzwiami.