PKS Jarosław wyleasinguje dwa nowe autobusy. Pierwszy taki zakup od lat
18 kwietnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Jarosław ogłosiło przetarg na dostawę dwóch nowych autobusów do komunikacji międzymiastowej turystycznej.
Pojazdy mają zasilić flotę firmy w terminie do pięciu miesięcy od podpisania umowy. Zakup odbędzie się w formie leasingu. Bardzo nas cieszy to zamówienie, bo jest to pierwszym zakup nowych pojazdów przez podkarpackiego przewoźnika od lat.
dwa zadania
Przetarg PKS-u obejmuje dwa odrębne zadania. Pierwsze to zakup autokaru klasy MAXI o następujących parametrach:
- Długość całkowita 11,0 – 12,2 m, szerokość całkowita 2,50-2,55 m, wysokość całkowita nie większa niż 3,50 m
- Dwoje drzwi pasażerskich, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy, układ drzwi 1-1-0.
- Silnik wysokoprężny, rzędowy, 6 cylindrowy umieszczony z osią tylną, chłodzony cieczą, zasilany olejem napędowym spełniający normy EURO 6 step E o mocy minimum 210 kW i pojemności od 6,5 do 7,5 dm3
- Ilość miejsc pasażerskich nie mniej niż 52 siedzących, całkowita ilość miejsc nie mniej niż 60.
- Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna + bieg wsteczny; całkowicie zsynchronizowana
- Klimatyzacja –automatyczna całej przestrzeni pasażerskiej z funkcją grzania o mocy min 30 kW
Klasa MIDI
Z kolei drugi poszukiwany autobus ma być mniejszy - klasy MIDI - o następujących parametrach:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Długość całkowita 10,6 – 11,0 m, szerokość całkowita 2,50-2,55 m, wysokość całkowita nie większa niż 3,50 m
- Dwoje drzwi pasażerskich, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy, układ drzwi 1-1-0.
- Silnik wysokoprężny, rzędowy, 6 cylindrowy umieszczony z osią tylną, chłodzony cieczą, zasilany olejem napędowym spełniający normy EURO 6 step E o mocy minimum 210 kW i pojemności od 6,5 do 7,5 dm3
- Ilość miejsc pasażerskich nie mniej niż 46 siedzących, całkowita ilość miejsc nie mniej niż 60.
- Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna + bieg wsteczny; całkowicie zsynchronizowana
- Klimatyzacja –automatyczna całej przestrzeni pasażerskiej z funkcją grzania o mocy min 30 kW
Z FRPA
Fundusze na zakup nowego taboru najprawdopodobniej pochodzą z oszczędności w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. W 2022 r. samorząd powiatu jarosławskiego otrzymał 10 mln złotych z rządowego FRPA i przekazał je PKS Jarosław. W tym roku była to jeszcze większa kwota. Do tego przewoźnik obsługuje od 30 kwietnia 2022 r. sieć autobusową Bieszczadzkiego Związku Komunikacyjny, który zrzesza 10 gmin: Baligród, Cisna, Czarna, Komańcza, Lesko, Lutowiska, Olszanica, Solina, Ustrzyki Dolne, Zagórz i dwa powiaty: bieszczadzki i leski.