Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

PKS Grodzisk Maz. obsłuży komunikację w Ząbkach

infobus
07.11.2022 08:00

16 października Ząbki podpisały umowę na roczną obsługę komunikacji miejskiej.

Miasto szukało operatora linii komunikacji miejskiej przez okres 12 miesięcy. Wybrany przewoźnik miał wystartować z usługami od 1 listopada. Został nim Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz.

Co chciały Ząbki?

Przedmiotem zamówienia Miasta Ząbki były usługi w zakresie w zakresie publicznego transportu zbiorowego wykonywanego w ramach komunikacji miejskiej organizowanej przez Miasto Ząbki w liczbie 538 056 km w okresie 1 listopada 2022 r. do 31 października 2023 r. na liniach komunikacyjnych: „Ząbki-1”, „Ząbki-3” i „Ząbki-2”.   

Pierwsze dwie trasy operują obrębie granic Miasta Ząbki i Miasta Marki (Centrum Handlowe Marki – Ząbki - Centrum Handlowe Marki) przez 7 dni w tygodniu przy wykorzystaniu autobusów o pojemności min. 60 osób o długości od 8,15 m do 10,5 m (MIDI) w liczbie 152 390 km i 141 908 km.

Z kolei linia „Ząbki-2” kursuje w dni robocze na trasie Centrum Handlowe Marki – obszar miasta Ząbki – rejon stacji kolejowej Warszawa Rembertów, przy użyciu autobusów o pojemności min. 60 osób długości od 8,15 m do 10,5 m (MIDI) w liczbie 243 757 km.

Przewoźnik ma m.in. zapewnić właściwą obsługę systemu śledzenia pozycji GPS autobusów i dynamicznej informacji ze strony dyspozytora, dysponować zapleczem technicznym i kadrowym umożliwiającym codzienną obsługę techniczną i utrzymanie czystości autobusów oraz wykonanie podstawowych napraw (mechanicznych, ogumienia, elektrycznych), dysponować ogrodzonym placem do parkowania autobusów oddalonym i nie więcej niż 25 km od siedziby zamawiającego, zamontować po jednym kasowniku i zasilić te urządzenia z instalacji elektrycznej pojazdu, zapewnić dystrybucję biletów jednorazowych normalnych i ulgowych osobom nie posiadającym ważnej karty mieszkańca (sprzedaż biletów przez kierowcę autobusu).

Jedna oferta

30 września Miasto otworzyło ofertę – od PKS-u Grodzisk Maz. na sumę 3.950.728.19 EUR netto. Z kolei początkową wartość zamówienia oszacowano na 6.006.416.50 EUR netto.

Zamawiający oceniał złożoną propozycję z uwzględnieniem trzech kryteriów:

  • ceny (60%),
  • normy ekologicznej autobusów (20%),
  • średniego wieku autobusów (20%).