Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Białystok i radykalna odnowa floty

infobus
20.01.2010 22:36
Już po raz drugi PKS Białystok przymierza się do najmu 15 sztuk fabrycznie nowych autobusów.  
Autosan H7-10 jeden z 7 sztuk eksploatowanych w Białymstoku autobusów klasy mini.
W poprzednim postępowaniu przetargowym ogłoszonym jeszcze w 2009 roku żaden z potencjalnych oferentów nie złożył oferty. Najem nowych autobusów będzie realizowany przez okres 5 lat. Jedynym kryterium wyboru oferty będzie najniższa cena. Poza obowiązkami wymienionymi w SIWZ Wynajmujący zobowiązuje się także do:
a) wydania Najemcy wraz z autobusami posiadanych dokumentów z nimi związanych, w szczególności takich jak: dowód rejestracyjny, potwierdzenie polisy OC i AC.
b) zapewnienia bezpłatnego serwisu oraz dokonywania na swój koszt czynności obsługi serwisowej i napraw autobusów,
c) zawarcia obowiązkowej umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdu,
d) zawarcia umowy NW od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z użytkowaniem pojazdu,
e) zawarcia umowy AC pojazdu,
f) ponoszenia kosztów obowiązkowych przeglądów technicznych – zgodnie z instrukcją obsługi pojazdu,
j) wymiany na swój koszt elementów zużywalnych (za wyjątkiem paliwa, olejów, płynów do spryskiwaczy itp.),
k) 24-godzinny assistance,
l) przekazania Najemcy Zielonej Karty (w razie konieczności).
Nowe autobusy mają mieć długość 7,5 –8 metrów, kolor biały, silniki o mocy 130 kW spełniające normy czystości spalin EURO 5, mechaniczne 6-biegowe skrzynie oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. We wnętrzu każdego autobusu powinno się zmieścić od 26 do 32 osób.
Obecnie PKS Białystok posiada w swoim taborze 7 sztuk autobusów klasy mini, pochodzące z lat 2000 –2004. W ostatnich latach flota PKS była uzupełniana przede wszystkim o autobusy klasy midi oraz maxi zarówno do połączeń lokalnych jak i dalekobieżnych.
Jeżeli tym razem PKS Białystok uda się pozytywnie rozstrzygnąć postępowanie, to już w drugiej połowie br. nowe autobusy staną do boju o pasażera, który obecnie korzysta z usług prywatnych busów.