PKP ponownie wybiera Sławomira Bujaka
Spółka PKP Intercity poinformowała o rozstrzygnięciu zeszłorocznego przetargu na obsługę w tym roku zastępczych linii autobusowych w relacji Warszawa-Mąlkinia-Warszawa oraz Warszawa-Białystok-Warszawa. Obie części wygrał Sławomir Bujak, który m.in. konkurował tutaj z trzema innymi przewoźnikami:- Omega Smak Podróży Aneta Zielony, ul. Stawowa 9, 46-070 Ochodze,- Firma Handlowo Usługowa Mariusz Franków, Maława 23/1 37-740 Bircza,- Europa Express City Sp. z o.o., Ul. Tarczyńska 22, 02-023 Warszawa.Ostatecznie to przewoźnik z Trzęsówki wygrał tą rywalizację oferując łączną cenę 11 316 478 PLN netto za obsługę obu tras w okresie od dnia 10.01.2015 do 30.11.2015. Obsługa samej linii Warszawa-Białystok-Warszawa w tym okresie będzie kosztowała PKP łącznie 3 837 118 PLN netto (wcześniejsza szacunkowa wartość zamówienia wyniosła 4 239 712,98 PLN netto).
Przewoźnicy startujący w przetargu PKP IC musieli m.in. wykazać się dość ogólnie określonym potencjałem technicznym. PKP wymagało flotę minimum 10 autobusów na każdą część. Rok produkcji dla 5 autobusów nie mógł być straszy niż 2005 r., a dla kolejnych 5 – nie wcześniejszy niż 2000 r. Pojemność autokarów określono na minimum 48 pasażerów, w tym tylko miejsca siedząca. Pojazdy miały być wyposażone w antypoślizgowe powierzchnie podłogi, sprawną klimatyzację całopojazdową, dwoje drzwi w układzie 1-1-0 oraz WC. O udzieleniu zamówienia zadecydowało kryterium ?najniższa cena?o wadze 90%, a dodatkowo kolejarze dodali jeszcze kryterium ?emisja spalin?o wadze 10%, gdzie wykonawca posiadający dla 10 autobusów certyfikat Euro 6 otrzymywał maksymalną liczbę punktów ?10. Za Euro 5 było przyznawanych 5 pkt, za Euro 4 ?3 pkt, za Euro 3 i niżej ?0 pkt. Dalsze informacje o tym zamówieniu tutaj