PKM Tychy wydzierżawi świerklanieckie Solarisy?
Po zeszłorocznym dostarczeniu 36 sztuk nowych autobusówgazowych spod znaku lwa ? MAN Lion?s City CNG i MAN Lion?s City G CNG, o tym wydarzeniupisaliśmy TUTAJ, spółka PKM Tychy zdecydowała się na dzierżawę kolejnych używanych autobusów, tym razem wyposażonych w tradycyjny układ napędowy z silnikiem diesla.
14 stycznia o godz. 10:15 nastąpiło otwarcie ofert wprzetargu na dwuletnią dzierżawę trzech sztuk niskopodłogowych autobusów przegubowych.
Ku zaskoczeniu jedyną propozycję złożyło świerklanieckiePrzedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, Międzygminna Sp. z o.o., oferując tymsamym najstarsze, bo 9-letnie, Solarisy Urbino 18, które zostały wyprodukowane w 2007 roku. Oferta opiewa na sumę 612 000 zł netto, co daje to miesięczny koszt dzierżawy jednego pojazdu na poziomie ok.8500 zł netto za miesiąc i ok. 280 zł netto za dzień.
Termin realizacji zadania nastąpi od 1. Lutego 2016 roku do31. Stycznia 2018 roku.
Przypomnijmy, że Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej z Tychów od wykonawcytego zadania wymagało pojazdów, które m.in. umożliwią przewoźnikowi transportco najmniej 116 osób, z czego 25 na miejscach siedzących, ponadto musiały spełniać następujące kryteria:
a) Moc silnika nie mniej niż 300KM;
b) Skrzynia biegów – automatyczna;
c) Norma emisji zanieczyszczeń do powietrza EURO 4 (lubwyższa);
d) Muszą być wyposażone w zestaw tablic elektronicznychobejmujący:
- tablicę umieszczoną z przodu pojazdu wyświetlającą numerlinii i nazwę przystanku docelowego
- tablicę boczną wyświetlającą nr linii i nazwę przystankudocelowego
- tablicę tylną wyświetlającą co najmniej nr linii
- tablicę wewnętrzną wyświetlającą nr linii i nazwę przystankudocelowego
e) Wyposażone w elektronicznie sterowane kasowniki o minimumdziesięciocyfrowym systemie kasowania w ilości równej co najmniej liczbie drzwiw pojeździe,
f) Wszystkie autobusy będą sprawne technicznie i wolne oduciążliwych dla pasażera usterek takich jak niesprawne drzwi, przeciekającywywietrznik dachowy, nieszczelne okna lub elementy karoserii, nieszczelny układwydechowy itp.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
g) Konstrukcje nośne autobusów oraz materiały poszyciakaroserii muszą być wykonane z materiałów, które pozwolą na korzystanie z autobusówprzez cały okres umowy bez naprawy; h) Autobusy muszą być niskopodłogowe w 100%- żadne wejście nie może posiadać stopni;
i) Drzwi dla pasażerów – minimum 4 dwuskrzydłowe, zdalniesterowanych przez kierowcę a przy każdych drzwiach będzie łatwo dostępny dlapasażera przycisk sygnalizacji powiadamiającej kierowcę o zamiarze opuszczeniapojazdu przez pasażera;
j) Pojazdy muszą posiadać wywietrzniki oraz przesuwne lubuchylne okna (co najmniej 2 z każdej strony pojazdu), które pasażerowie mogąotwierać i zamykać samodzielnie;
k) Data produkcji każdego z oferowanych autobusów nie możebyć wcześniejsza niż 2007 rok (wiek autobusów stanowi kryterium oceny ofert);
l) Autobusy muszą spełniać wymagania techniczno – formalne,umożliwiające ich eksploatację po przejęciu przez Zamawiającego od Wykonawcy iporuszanie się po drogach publicznych w Polsce.
Oprócz tego cytując SIWZ, autobusy muszą być pomalowane wżółtym kolorze, dostarczone przez wykonawcę z pełnym zbiornikiem na własnykoszt, wyposażone w gaśnice proszkowe oraz trójkąt ostrzegawczy. Przewoźnikwymagał również autobusów nie będących prototypami, jak również żeby były tejsamej marki i tego samego typu. Kryterium ofert przewidywało ? 90% – cena oraz10% – wiek oferowanych autobusów.
„