PKM Tychy rusza na zakupy. Zamiast 40 autobusów CNG – 10 diesli
3 stycznia Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach ogłosiło przetarg na dostawę 10. autobusów klasy MAXI zasilanych olejem napędowym.
Pojazdy mają przyjechać do bazy przy ul. Towarowej w ciągu 9 m-cy od podpisania umowy. Zamówienie jest finansowane z własnego budżetu spółki. Wcześniej w tej sprawie trwał dialog techniczny, o którym pisaliśmy w InfoBusie. Początkowo firma chciała kupić 40 autobusów CNG, potem 35 sztuk z napędem ON, a teraz taborowa poprzeczka spadła do 10 egzemplarzy z silnikami diesla. Idzie kryzys…
Przetargowe wymagania
Poszukiwane parametry pojazdów przez PKM są następujące:
- długość od 11950 do 12200 mm
- wysokość całkowita maksymalnie 3400 mm
- szerokość całkowita maksymalnie 2550 mm
- liczba miejsc ogółem: co najmniej 80, w tym liczba miejsc siedzących: co najmniej 26 (co najmniej 8 miejsc dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi), w tym siedzenia wykonane jako siedzenia specjalne dla pasażerów niepełnosprawnych z dostępem bezpośrednio z niskiej podłogi. Uwaga - w pierwszym rzędzie siedzeń zamawiający wymaga zastosowania dwóch siedzeń pojedynczych po lewej i po prawej stronie pojazdu.
- pojazdy napędzane silnikiem spalinowym (zasilanym olejem napędowym) umiejscowionym z tyłu pojazdu. Jego moc nie może być niższa niż 220 kW. Wartość spalanego paliwa ma wynosić nie więcej niż 38 litrów oleju napędowego / 100km.
- Wymiana pasażerów ma odbywać się przez troje drzwi w układzie 2-2-2.
W zakresie doświadczenia spółka wymaga co najmniej 1 dostawy fabrycznie nowych autobusów klasy MAXI zasilanych olejem napędowym o wartości co najmniej: 5.000.000,00 zł brutto w okresie ostatnich 3 lat.
Na oferty PKM czeka do 3 lutego, a następnie oceni je poprze dwa kryteria:
- Ocena właściwości techniczno- eksploatacyjnych – 35%
- Cena – 65%
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tyski standard
Autobusy dl PKM Tychy mają być wyposażone w dwustrefową klimatyzację z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się siedzenia odpowiednie dla „komunikacji miejskiej” tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką o grubości co najmniej 20 mm. Również oparcie będzie wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką o grubości co najmniej 10 mm.
Stanowisko pracy kierowcy to kabina typu zamkniętego, wydzielona do połowy pierwszych drzwi wejściowych. PKM wymaga zastosowania dodatkowych drzwi, umożliwiających przejście do przedziału pasażerskiego, bez konieczności wychodzenia na zewnątrz pojazdu.
Przewoźnik chce, aby autobusy były wyposażone w system kontroli trzeźwości kierowcy. Dodatkowo pojazdy mają zawierać instalację do montażu Systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) i Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej doprowadzonej do miejsc późniejszego montażu urządzeń. Na System informacji Pasażerskiej mają się składać elektroniczne tablice kierunkowe diodowe (kolor diod biały) z funkcją automatycznej regulacji jasności świecenia zależnej od natężenia oświetlenia zewnętrznego. Z kolei wewnątrz, SDIP zapewnić ma panel informacyjny - monitor LCD o przekątnej minimum 21,5 cali.