PKM Tychy planuje zakupy autobusów. Najpierw szacowanie wartości
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach planuje zakup 35 autobusów klasy MAXI zasilanych olejem napędowym. Zanim jednak przewoźnik ogłosi przetarg na dostawę tych pojazdów, chce poznać szacunkową ich wartość.
Szacowanie wartości zamówienia
PKM czeka na oferty od firm, które oszacują wartość tego zamówienia. Przewoźnik określił przy tym parametry autobusów oraz termin ich dostaw. Pierwsze 15 sztuk ma trafić do PKM do 31 października 2023 roku, zaś pozostałe 20 autobusów – do 30 czerwca 2024 roku. Wykonawcy mogą przesyłać swoje oferty - dotyczące szacowania wartości - do dnia 5 września.
Co planuje kupić PKM?
Przy okazji zamówienia na szacowanie wartości autobusów, dowiadujemy się jakie konstrukcje planuje kupić PKM. Autobusy mają cechować się: długością w przedziale 11,95 – 12,2 m, szerokością do 2,55 m i wysokością maksimum 3,4 m. Wycena powinna zakładać, że pojazdy będą napędzane silnikiem spalinowym (zasilanym olejem napędowym) umiejscowionym z tyłu pojazdu. Jego moc nie może być niższa niż 220 kW. Wartość spalanego paliwa ma wynosić nie więcej niż 38 litrów oleju napędowego / 100km. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez troje drzwi w układzie 2-2-2.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy mają być wyposażone w dwustrefową klimatyzację z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się siedzenia odpowiednie dla „komunikacji miejskiej” tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką o grubości co najmniej 20 mm. Również oparcie będzie wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką o grubości co najmniej 10 mm. Stanowisko pracy kierowcy to kabina typu zamkniętego, wydzielona do połowy pierwszych drzwi wejściowych. PKM wymaga zastosowania dodatkowych drzwi, umożliwiających przejście do przedziału pasażerskiego, bez konieczności wychodzenia na zewnątrz pojazdu.
Przewoźnik chce, aby autobusy były wyposażone w system kontroli trzeźwości kierowcy. Dodatkowo pojazdy mają zawierać instalację do montażu Systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) i Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej doprowadzonej do miejsc późniejszego montażu urządzeń. Na System informacji Pasażerskiej mają się składać elektroniczne tablice kierunkowe diodowe (kolor diod biały) z funkcją automatycznej regulacji jasności świecenia zależnej od natężenia oświetlenia zewnętrznego. Z kolei wewnątrz, SDIP zapewnić ma panel informacyjny - monitor LCD o przekątnej minimum 21,5 cali.