PKM Tychy ma umowę z podwykonawcą na 2 z 7 liniowych zadań
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach ma problemy ze znalezieniem podwykonawców do konkretnych zadań przewozowych.
Tyski przewoźnik szukał ich do 7 zadań. Znalazł chętnych na 3 zadania, a ostatecznie umowy zostały podpisane tylko w dwóch zadaniach.
Linie do obsługi
Przypomnijmy, że przewoźnicy do obsługi linii byli poszukiwani w drodze przetargu nieograniczonego. Postępowanie było podzielone na 7 zadań (części):
- zadanie I : zadanie przewozowe na linii 686/5 (w dni robocze) oraz 686/1 (w soboty i niedziele) w relacji Tychy Jana Pawła II – Oświęcim Dąbrowskiego Miasto. Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na w/w linię wynosi: 94 000,00 wzkm,
- zadanie II : zadanie przewozowe na linii 262/2 (w dni robocze) oraz 262/1 (w soboty i niedziele) w relacji Tychy Dworzec PKP – Lędziny Rachowy Osiedle. Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na w/w linię wynosi: 117 000,00 wzkm,
- zadanie III : zadanie przewozowe na linii 31/3 (w dni robocze) oraz 31/1 (w soboty i niedziele) w relacji: Tychy Dworzec PKP – Bieruń Plac Autobusowy. Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na w/w linię wynosi: 94 000,00 wzkm,
- zadanie IV : zadanie przewozowe na linii 268/2 (w dni robocze), 268/4 + 696/2 (w soboty), 268/3 +696/1 (w niedziele) w relacjach: Tychy Sikorskiego Wiadukt - Mikołów Dworzec PKP oraz Tychy Sikorskiego Wiadukt – Tychy Wilkowyje Obywatelska. Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na w/w linię wynosi: 92 000,00 wzkm,
- zadanie V : zadanie przewozowe na linii 75/2 +75/7 (w dni robocze) oraz 75/1 (w soboty i niedziele) w relacji: Tychy Sikorskiego Wiadukt - Mikołów Dworzec PKP. Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na w/w linię wynosi: 101 000,00 wzkm,
- zadanie VI : zadanie przewozowe na linii 45/4 (w dni robocze) oraz 45/1 (w soboty i niedziele) w relacji: Katowice Kopernika Dworzec – Łaziska Średnie Dworzec PKP. Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na w/w linię wynosi: 94 000,00 wzkm,
- zadanie VII : zadanie przewozowe na linii 271/1 (w dni robocze) oraz 271/1 (w soboty) oraz 271/1 + 272/2 (w niedziele) w relacji Tychy Żwaków Rogatki – Tychy Rynek. Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na w/w linię wynosi: 64 000,00 wzkm.
SimKol bierze dwa zadania
PKM Tychy otworzyło dwie oferty złożone tylko na łącznie 3 zadania. Ich autorami byli:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Usługi Przewozowe Lucjan Brożek – zadanie VII – cena 512 000,00 PLN netto,
- SimKol S.A. – zadanie I – cena 864 800,00 PLN netto, zadanie VI – cena 864 800,00 PLN netto.
Przy okazji otwarcia ofert poznaliśmy budżet PKM na wszystkie zadania. Zamawiający miał przygotowane na:
- zadanie I – 903 528,00 PLN,
- zadanie II – 1 124 604,00 PLN,
- zadanie III – 903 528,00 PLN,
- zadanie IV – 884 304,00 PLN,
- zadanie V – 970 812,00 PLN,
- zadanie VI – 903 528,00 PLN,
- zadanie VII – 549 504,00 PLN.
Mimo, że PKM uzyskało oferty na trzy zadania, to ostatecznie poinformowało o wyborze najkorzystniejszej oferty w dwóch zadaniach. Zamawiający w zadaniu I i VI zaakceptował ofertę SimKol. Umowa z tym wykonawcą została zawarta w dniu 9 maja. Pozostałe zadania, tj. II, III, IV, V i VII zostały unieważnione.
Wymagany tabor
Dla zadań I i VI, zamawiający wymaga wykonywania przedmiotu zamówienia za pomocą autobusów niskopodłogowych (nowych lub używanych). Mają to być autobusy o długości max. 13 m, o pojemności co najmniej 82 miejsc, w tym co najmniej 20 miejsc siedzących. Pojazdy nie mogą być starsze niż z 2010 r. i muszą spełniać normę emisji spalin – co najmniej Euro 4.