Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

PKM Świerklaniec z szybkim terminem na trzy diesle. Analiza SIWZ

infobus
10.02.2021 18:00

PKM Świerklaniec wzbogaci się o trzy fabrycznie nowe autobusy spalinowe. Mają one być dostarczone do przewoźnika do 15 maja 2021 roku.

Czasu na dostawę jest wręcz ekstremalnie mało, ale zamawiający dopuszcza autobusy wyprodukowane w 2020 roku. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy wcześniej tutaj.

Zamówienie jest niewielkie i dotyczy autobusów spalinowych toteż na pierwszy rzut oka producenci nie powinni mieć problemów ze spełnieniem warunków formalnych. A jak wyglądają pozostały zapisy SIWZ? Sprawdzamy.

Na co stawia PKM Świerklaniec?

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjnych (40%).

W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, PKM premiuje następujące rozwiązania:

  • materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu (kratownicy/ramy) podwozia - profile ze stali nierdzewnej odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088), aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 25 pkt,
  • pojemność silnika: od 10,1 do 11,0 dm3 – 25 pkt,
  • moc silnika: powyżej 250,0 kW – 15 pkt,
  • gwarantowany okres między obsługowy silnik co najmniej 75 000 km – 15 pkt,
  • spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich Reg. 66-01 EKG ONZ lub nowszy – 10 pkt,
  • poszycie zewnętrzne ścian bocznych, zewnętrznych pod linią okien dzielone pionowo – 5 pkt,
  • mocowanie paneli bocznych - skręcane na śruby, szybkowymienne – 5 pkt.

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla Świerklańca mają mieć długość od 11,8 do 12,15 m i wysokość do 3,2 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi maksymalnie 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz o szerokości nie mniejszej niż 1 200 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6, o mocy minimum 200 kW. W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia wykonane z tworzywa sztucznego lub stalowe, wyklejone wykładziną tapicerowaną „twarde” z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei kabina kierowcy ma być typu pół zamkniętego lub zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów. Informacja dla pasażerów to przede wszystkim trzy diodowe tablice zewnętrzne, a także monitory wewnętrzne z funkcją wyświetlania trasy i reklam, o przekątnej minimum 23 cale.

Kto ma największe szanse?

PKM Świerklaniec preferuje duże silniki oraz konstrukcje wykonane ze stali nierdzewnej. To połączenie powoduje, że niewielką przewagę w punktacji może uzyskać Solaris. Pozostali producenci nie pozostają jednak bez szans, bowiem mogą zaoferować niższą cenę od swojego konkurenta, co ostatnio zdarza się często. Kto i z jaką ofertą wystartuje w przetargu PKM dowiemy się w dniu 15 marca, podczas otwarcia ofert.