Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

PKM Świerklaniec wydzierżawi dwa autobusy. Klasa MAXI

infobus
04.11.2022 19:00

3 listopada Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitalnej w Świerklańcu ogłosiło przetarg na dzierżawę dwóch niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI.  

Przewoźnik czeka na oferty do 18 listopada, a następnie oceni je według jednego kryterium: najniższej ceny.

Przetargowe wymagania

Przedmiotem najnowszego zamówienia PKM Świerklaniec jest dzierżawa dwóch autobusów komunikacji miejskiej niskopodłogowych, jednoczłonowych, jednej marki, o napędzie spalinowym, klasy MAXI.

Poszukiwane parametry techniczne są następujące:

  • rok produkcji – nie straszy niż 2022 rok
  • długość autobusu – 11,50m – 12,50m
  • szerokość – min. 2,55m
  • układ drzwi: trzy pary w układzie 2-2-2, przy co najmniej jednych drzwiach – rampa najazdowa dla
  • wózków inwalidzkich,
  • podłoga – niskopodłogowy na całej długości pojazdu
  • liczba miejsc ogółem: co najmniej 80 miejsc, w tym siedzących – co najmniej 25; w tym co najmniej 6 miejsc dostępnych z niskiej podłogi plus 1 miejsce na wózek inwalidzki,
  • silnik: diesel Euro 6  o pojemności min. 6700cm3
  • klimatyzacja przedziału pasażerskiego
  • kolorystyka poszyć zewnętrznych – kolor żółty RAL 1018

Warunki dzierżawy to:

  • okres dzierżawy – 36 miesięcy z możliwością wykupu
  • opłata wstępna 5 % wartości netto przedmiotu umowy
  • czynsz miesięczny w równych niezmiennych ratach.
fot. PKM Świerklaniec

Pod metropolitalnym parasolem

W ub. roku Metropolia objęła udziały największych tamtejszych operatorów komunikacji miejskiej: należących do samorządów miast Przedsiębiorstw Komunikacji Miejskiej w Gliwicach, Katowicach, Sosnowcu i Tychach. Dzięki temu, podobnie jak w przypadku należącego w całości do Metropolii PKM Świerklaniec, spółki te dostaną zlecenia w formule in-house, z pominięciem przetargów.

Pod kątem m.in. dotychczasowych pozostałych, prywatnych przewoźników, ogłaszane są postępowania, które m.in. mają pozwalać rozszerzać siatkę połączeń i uruchamiać kolejne tzw. linie metropolitalne, czyli nowe linie finansowane bezpośrednio przez GZM, mające uzupełniać ofertę transportową w regionie przed docelowym rozwojem Kolei Metropolitalnej.