PKM Świerklaniec wydzierżawi dwa autobusy. Klasa MAXI
3 listopada Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitalnej w Świerklańcu ogłosiło przetarg na dzierżawę dwóch niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI.
Przewoźnik czeka na oferty do 18 listopada, a następnie oceni je według jednego kryterium: najniższej ceny.
Przetargowe wymagania
Przedmiotem najnowszego zamówienia PKM Świerklaniec jest dzierżawa dwóch autobusów komunikacji miejskiej niskopodłogowych, jednoczłonowych, jednej marki, o napędzie spalinowym, klasy MAXI.
Poszukiwane parametry techniczne są następujące:
- rok produkcji – nie straszy niż 2022 rok
- długość autobusu – 11,50m – 12,50m
- szerokość – min. 2,55m
- układ drzwi: trzy pary w układzie 2-2-2, przy co najmniej jednych drzwiach – rampa najazdowa dla
- wózków inwalidzkich,
- podłoga – niskopodłogowy na całej długości pojazdu
- liczba miejsc ogółem: co najmniej 80 miejsc, w tym siedzących – co najmniej 25; w tym co najmniej 6 miejsc dostępnych z niskiej podłogi plus 1 miejsce na wózek inwalidzki,
- silnik: diesel Euro 6 o pojemności min. 6700cm3
- klimatyzacja przedziału pasażerskiego
- kolorystyka poszyć zewnętrznych – kolor żółty RAL 1018
Warunki dzierżawy to:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- okres dzierżawy – 36 miesięcy z możliwością wykupu
- opłata wstępna 5 % wartości netto przedmiotu umowy
- czynsz miesięczny w równych niezmiennych ratach.
Pod metropolitalnym parasolem
W ub. roku Metropolia objęła udziały największych tamtejszych operatorów komunikacji miejskiej: należących do samorządów miast Przedsiębiorstw Komunikacji Miejskiej w Gliwicach, Katowicach, Sosnowcu i Tychach. Dzięki temu, podobnie jak w przypadku należącego w całości do Metropolii PKM Świerklaniec, spółki te dostaną zlecenia w formule in-house, z pominięciem przetargów.
Pod kątem m.in. dotychczasowych pozostałych, prywatnych przewoźników, ogłaszane są postępowania, które m.in. mają pozwalać rozszerzać siatkę połączeń i uruchamiać kolejne tzw. linie metropolitalne, czyli nowe linie finansowane bezpośrednio przez GZM, mające uzupełniać ofertę transportową w regionie przed docelowym rozwojem Kolei Metropolitalnej.