PKM Świerklaniec preferuje nowe autobusy z silnikiem tego samego producenta. Analiza SWZ
Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitarnej w Świerklańcu kontynuuje autobusowe zakupy i po nabyciu autobusów używanych, tym razem chce pozyskać 5 nowych pojazdów. Zakupy odbywają się w formie leasingu operacyjnego.
O ogłoszeniu przetargu w tym przedmiocie, pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Tradycyjnie przyszedł czas na analizę SWZ pod kątem kryteriów oceny ofert i specyfikacji technicznej.
Preferencje PKM Świerklaniec
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny czterech kryteriów: ceny (60%), oceny technicznej (20%), warunków gwarancji (10%), terminu dostawy (10%).
W przypadku parametrów technicznych, PKM premiuje następujące rozwiązania:
- materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088), profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego– 10 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia - Blachy ze stali odpornej na: korozję (zgodnie z PN-EN 10088), blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej lub aluminium, tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem szklanym oraz tworzywa sztuczne przeznaczone do stosowania na zewnątrz o dużej odporności na niskie temperatury oraz uszkodzenia mechaniczne, nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 10 pkt,
- moc silnika: powyżej 240 kW i powyżej – 16 pkt,
- gwarantowany okres między obsługowy silnik co najmniej 60 000 km – 16 pkt,
- silnik i pojazd jednego producenta – 16 pkt,
- 11 i więcej miejsc z poziomu niskiej podłogi – 16 pkt,
- mocowanie paneli bocznych - przykręcane na śruby, szybkowymienne – 16 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla Świerklańca mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m i wysokość do 3,25 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi maksymalnie 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz o szerokości nie mniejszej niż 1 200 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6, o mocy minimum 220 kW.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego, z możliwością łatwego montażu i demontażu. Mają to być siedzenia „miękkie” - pełna tapicerka siedziska i oparcia z miękkim wypełnieniem o grubości co najmniej 15 mm dla siedziska i 10 mm dla oparcia. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei kabina kierowcy ma być typu zamkniętego wyposażone w przesuwne okno z blokadą oraz półkę do wydawania (sprzedaży) biletów.
Informacja dla pasażerów to przede wszystkim trzy diodowe tablice zewnętrzne w kolorze białym, a także monitor wewnętrzny, o przekątnej minimum 21,5 cali. Dodatkowo, pod sufitem umieszczona będzie tablica dwustronna reklamowa.
Ponadto, autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów i system kontroli trzeźwości kierowcy.
Unifikacja silnika
W kryteriach technicznych na pierwszy plan wysuwa się kryterium unifikacji silnika. Daje to lekką przewagę takim producentom jak MAN czy Mercedes nad konkurencją. Czy Solaris w tej sytuacji również złoży ofertę? Przekonamy się w dniu 19 lutego, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.
Po więcej przetargowych informacji odsyłamy do strony: https://platformazakupowa.pl/transakcja/875547