Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

PKM Sosnowiec z kolejnymi hybrydami od Volvo

infobus
24.07.2017 10:51

Volvo Polska dostarczyło kolejnych osiem z trzydziestupięciu autobusów z napędem hybrydowym zamówionych przez PKM Sosnowiec. AutobusyVolvo 7900LAH to już kolejne przegubowe hybrydy odebrane przez polskiego przewoźnika.To także największy kontrakt na dostawę pojazdów z napędem hybrydowym w Polsce.

W ramach kontraktu zawartego we wrześniu ubiegłego roku zsosnowieckim Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej, Volvo dostarczy w sumie35 hybrydowych autobusów miejskich – 25 krótkich (MAXI) i 10 przegubowych(MEGA). Wszystkie zostaną wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce szwedzkiegokoncernu. Do dzisiaj Volvo dostarczyło do Sosnowca już 17 pojazdów, a całykontrakt zostanie wypełniony do końca października. Wszystkie pojazdy są warte ok.72 mln PLN brutto.

Autobusy typu Volvo 7900H pomieszczą 90 pasażerów, w tym26 na miejscach siedzących, natomiast przegubowe 7900LAH – 130 pasażerów, w tym41 na miejscach siedzących. Na ich pokładach znajdują się takie udogodnieniajak klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, ładowarki USB, darmowy dostęp dointernetu poprzez Wi-Fi, monitoring czy system informacji pasażerskiej.

„Bardzosię cieszymy, że mieszkańcy Sosnowca będą jeździć nowoczesnymi, a co równieważne – ekologicznymi autobusami Volvo. Nasze hybrydy zużywają od 30 do 40proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu zanalogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche. Wszystko tosprawia, że są dużo przyjaźniejsze dla środowiska niż tradycyjne autobusynapędzane silnikami diesla i doskonale sprawdzają się w miastach” -powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Oba rodzaje autobusów zostały wyposażone w silniki diesla o pojemności 5132cm3 i mocy 240 KM,automatyczne skrzynie biegów Volvo I-Shift oraz napęd hybrydowy równoległy (cooznacza, że silnik wysokoprężny i silnik elektryczny mogą pracować niezależnieod siebie) o mocy 150 KM (Volvo 7900H) i 175 KM (Volvo 7900LAH). Akumulatory ładowane są energią powstającąpodczas hamowania.

Autobusy hybrydowe Volvo powstają w Polsce – ich seryjnaprodukcja rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce firmy w 2010 roku. Dotychczassprzedano ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponaddwudziestu krajach. W Polsce, oprócz Sosnowca, autobusy hybrydowe Volvo jeżdżąwe Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i w Warszawie.