PKM Sosnowiec na autobusowych zakupach: 16 hybryd MAXI i MEGA
PKM Sosnowiec wzbogaci swój park taborowy o 16 sztuk autobusów z napędem hybrydowym wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego.
Termin dostawy autobusów – zarówno solowych, jak i przegubowych wynosi maksymalnie 11 miesięcy.
Z UNIJNYM WSPARCIEM
Przedmiot zamówienia dzieli się na dwie części:
- zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego,
- zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych , o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego.
Zakupy przewoźnika będą wsparte środkami pochodzącymi z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 w ramach zadania pod nazwą: „Czyste niebo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w P. K. M. Sp. z o. o.”.
AUTOBUSOWE FORMALNOŚCI
PKM będzie oceniał oferty pod względem czterech kryteriów:
- oceny techniczno- eksploatacyjnej autobusu / Waga: 11,
- terminu realizacji zamówienia / Waga: 5,
- okresu gwarancji na cały autobus / Waga: 7,
- ceny - Waga: 77.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
O tym, kto będzie walczył w dwóch zadaniach o hybrydy dla Sosnowca dowiemy się w dniu 29 listopada.
PKM Sosnowiec wymaga od producentów wykazania się odpowiednimi finansami. W odniesieniu do warunku sytuacji finansowej zamawiający chce, aby wykonawcy wykazali się zdolnością kredytową lub środkami finansowymi w wysokości co najmniej:
- dla zadania nr 1 - 11 000 000,00 PLN,
- dla zadania nr 2 – 15 000 000,00 PLN.
Dodatkowo wymagane jest wniesienie wadium w wysokości:
- dla zadania nr 1 - 130 000,00 PLN,
- dla zadania nr 2 – 190 000,00 PLN.
Na tym jednak nie koniec wymogów formalnych, bowiem pozostała jeszcze zdolność techniczna. W tym przypadku PKM wymaga, aby wykonawca wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jednej dostawy fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych: o napędzie hybrydowym lub też o napędzie spalinowym wspomaganym silnikiem elektrycznym, o wartości co najmniej 1 600 000,00 PLN, dla każdego z zadań.