PKM Sosnowiec kontynuuje hybrydowe zakupy. Kolejnych 6 autobusów
18 stycznia Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu ogłosiło przetarg na zakup sześciu autobusów hybrydowych klasy MAXI.
Zamówienie realizowane jest z unijną dotacją (jeszcze w ramach śląskiego RPO) pod nazwą „Czyste niebo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w PKM.”. Zamówione pojazdy mają dotrzeć do bazy przewoźnika w ciągu 9 m-cy od podpisania umowy. Przypomnijmy, że równolegle śląska firma odbiera już pierwsze pojazdy z zamówienia na 16 hybryd realizowanego przez Solarisa.
Klasa MAXI
Poszukiwane przez PKM autobusy hybrydowe powinny spełniać następujące wymagania techniczne:
- długość – od 11.8 m do 12,15 m,
- wysokość całkowita – maksymalnie 3300 mm,
- szerokość – min. 2500 mm, maks. 2550 mm
- liczba osi - dwie osie: w tym jedna napędowa
- układ drzwi - troje drzwi dwuskrzydłowych
- dmc - maksymalnie 19500 kg
- pojemność pasażerska - ogółem min. 86, w tym minimum 25% siedzących miejsc pasażerskich (bez kierowcy), w tym minimum 25% miejsc siedzących; co najmniej 8 miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi; co najmniej 4 siedzenia pasażerskie wykonane jako siedzenia specjalne;
- silnik - 4-ro lub 6-cio cylindrowy (wysokoprężny) z zapłonem samoczynnym, umieszczony z tyłu pojazdu, moc silnika min. 150 kW, o pojemności w zakresie od 4,5 dm3 do 7,0 dm, zasilany olejem napędowym,
- układ hybrydowy - silnik/i elektryczny/e napędu hybrydowego ma być elektryczną jednostką napędową, zapewniającą optymalną dynamikę jazdy autobusu w ruchu miejskim, jednakże moc znamionowa lub maksymalna moc netto nie może być mniejsza niż 130 kW; silnik/i ten ma pełnić również funkcję generatora energii elektrycznej,
- magazyn energii elektrycznej - musi być zabudowany w oparciu o akumulatory lub/i superkondensatory lub też inne urządzenia, zdolne do magazynowania energii i współpracy z systemem zarządzania energią napędu hybrydowego, łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 18 kWh. Dodatkowo wymaganym jest możliwość zaprogramowania napędu hybrydowego w taki sposób, aby w pewnych strefach zdefiniowanych przez zamawiającego wymusić jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym,
- ładowanie magazynu energii z źródła zewnętrznego - przewodowo, zewnętrzną ładowarką typu Plug-in, o mocy min. 15 kW, lecz nie większej niż 20 kW – autobus musi być wyposażony w przyłącze (gniazdo systemu CCS, odpowiednie dla zastosowanego systemu ładowania, tj. dla DC type 2 lub dla AC type 2 mode 3 200A. Autobus musi być konstrukcyjnie przystosowany i wyposażony (instalacja i niezbędne wyposażenie techniczne) do ewentualnego późniejszego ładowania magazynu energii mocą ładowania do 70 kW, za pomocą tzw. pantografu odwróconego.
Przetargowe wymagania
PKM zastosuje w najnowszym postepowaniu przepisy dyrektywy 2014/25/UE, czyli zamawiający żąda, aby wykonawcy złożyli wraz z ofertą oświadczenie o ponad 50% udziale unijnych produktów w oferowanych autobusach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W zakresie doświadczenia firma wymaga, aby wykonawca w okresie ostatnich trzech lat wykonał minimum jedną dostawę fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych (o napędzie hybrydowym lub też o napędzie spalinowym wspomaganym silnikiem elektrycznym) o wartości co najmniej: 1 600 000,00 PLN.
Na oferty PKM czeka do 17 lutego, a następnie oceni złożone propozycje według następujących kryteriów:
- Ocena techniczno - eksploatacyjna autobusu / Waga: 11
- Termin realizacji zamówienia / Waga: 5
- Okres gwarancji na cały autobus / Waga: 7
- Cena - Waga: 77